وجود مشکلات خواب در کودکان بازمانده از سرطان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,مشکلات خواب در کودکان
نتایج یک مطالعه نشان می دهد کودکان بازمانده از سرطان با احتمال بالا مواجهه با مشکلات خواب و خواب آلودگی در طول روز در بزرگسالی روبرو هستند که با تشدید اضطراب همراه است. 

به گزارش مهر، یافته های محققان دانشگاه راتجرز نیوجرزی نشان می دهد که بازماندگان سرطان در سن کودکی بیش از همسن و سال های خود دچار مشکلات خواب در دوران بزرگسالی می شوند.

 

محققان همچنین دریافتند این گروه از بازماندگان ۳۱ درصد بیشتر دچار خواب آلودگی در طول روز و ۲۶ درصد بیشتر دچار کمبود خواب می شوند.

 

«لورن دنیل»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نتایج ما نشان می دهد برای بازماندگان سرطان در دوره کودکی که با مشکلات خواب مواجه هستند، احتمال وجود مشکلات روانشناختی مداوم یا تشدیدشده وجود دارد.»

 

وی در ادامه می افزاید: «از اینرو توجه به اختلالات خواب در این گروه از بازماندگان موجب بهبود عملکرد روانشناختی آنها در بلندمدت می شود.»

 

به گفته محققان، اختلالات خواب با سلامت جسمی و احساسی در کل جمعیت مرتبط است، اما این تحقیق تنها به بازماندگان سرطان در دوره کودکی محدود می شود.

 

در این مطالعه، محققان ۱۹۳۳ بازمانده سرطان از دوره کودکی را بررسی کردند. میانگین سنی شرکت کنندگان ۳۵ سال بود و به طورمیانگین ۲۳.۵ سال از زمان تشخیص شان به ابتلا به سرطان گذشته بود. این مطالعه همچنین شامل ۳۸۰ فرد سالم با میانگین سنی ۳۳ سال نیز بود.

 

هر دو گروه معیارهای کیفیت خواب، خستگی و خواب آلودگی را تکمیل کردند.

 

عملکرد احساسی و هیجانی این گروه حدود ۸ سال قبل و دو سال بعد از نظرسنجی خواب اندازه گیری شد.

 

محققان تاکید می کنند باید در جهت بهبود سلامت و کیفیت زندگی بلندمدت بازماندگان سرطان از دوره کودکی اقداماتی در راستای بهبود خواب آنان انجام شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------