دست همکاری هاشمی و صالحی برای یک هدف؛ « کمک انرژی هسته‌ای به درمان پیشرفته سرطان»



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, هاشمی و صالحی
وزیر بهداشت با تاکید بر این که سازمان انرژی اتمی ایران در حوزه سلامت در کنار مردم است، افزود: این سازمان در تولید واکسن، دارو و ایجاد مراکز تشخیصی و درمانی همکاری خوبی با وزارت بهداشت دارد و تمام دستگاه هایی که در حوزه پزشکی استفاده می شود، تحت نظارت سازمان انرژی اتمی ساخته می شود. 

به گزارش خبرآنلاین، تفاهم نامه احداث و تامین منابع مالی مرکز بزرگ آموزشی، پژوهشی، تشخیصی و درمانی سرطان با حضور وزیر بهداشت و رییس سازمان انرژی اتمی به امضا رسید.

 

 ساخت این مرکزبا همکاری وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران و شرکت بازرگانی انرژی نوین وابسته به سازمان انرژی اتمی انجام می شود.

 

مرکز بزرگ آموزشی، پژوهشی، تشخیصی و درمانی سرطان، پیشرفته ترین مرکز فوق تخصصی سرطان است که شامل آخرین دستاوردهای پزشکی هسته ای، رادیوتراپی و ژن درمانی است و کلیه مراحل غربالگری در مساحت ۴۰ هزار متر مربع انجام می شود. همچنین این مرکز شامل دو قسمت آموزشی، پژوهشی و درمانی پژوهشی بوده و مجهز به ۳۵۰ تخت بستری است.

 

در این مرکز، متخصصین رشته های علوم پایه و فوق تخصص های بالینی به درمان سرطان پرداخته و دستیاران علوم پایه و بالینی نیز در این مرکز آموزش می بینند. همچنین علاوه بر وجود درمانگاه دندانپزشکی و اقدامات درمانی در این مرکز، دانشجویان دندانپزشکی نیز تحت آموزش قرار می گیرند.

 

گفتنی است در کنار این مجتمع، ۲ دانشکده داروسازی و پردیس بین الملل ایران برای جذب دانشجویان بین الملل نیز در مساحت ۳۰ هزار متر مربع پیش بینی شده است. همچنین دو مجتمع خوابگاهی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع نیز در این مجتمع وجود دارد.

 

تشخیص، درمان و توانبخشی بیماران سرطانی

سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم امضاي تفاهم نامه احداث و تامین مالی مرکز آموزشی، پژوهشی، تشخیصی و درمانی سرطان با بیان این که این مجموعه با مشارکت سازمان انرژی اتمی و دانشگاه علوم پزشکی ایران تاسیس خواهد شد، گفت: در این مرکز، تشخیص، درمان و توانبخشی بیماران سرطانی انجام می شود و در کنار ارائه این خدمات، مجموعه های آموزشی به منظور تربیت افراد موثر در تخصص های بالینی و پایه راه اندازی خواهد شد و در ساخت و تاسیس این مجموعه حتما شهرداری هم حضور خواهد داشت.

 

وزیر بهداشت افزود: تامین منابع مالی این مجموعه با مشارکت وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی و شهرداری تهران است که در شروع، سازمان انرژی اتمی زمین را برای تاسیس این مرکز اختصاص داد.

 

دکتر هاشمی با تاکید بر این که سازمان انرژی اتمی ایران در حوزه سلامت در کنار مردم است، افزود: این سازمان در تولید واکسن، دارو و ایجاد مراکز تشخیصی و درمانی همکاری خوبی با وزارت بهداشت دارد و تمام دستگاه هایی که در حوزه پزشکی استفاده می شود، تحت نظارت سازمان انرژی اتمی ساخته می شود.

 

دکتر هاشمی با بیان این که بهره مندی از دانش و تجهیزات در حوزه سلامت بسیار مهم است، افزود: ساخت این مجموعه به نوعی آینده نگری است تا از سایر کشورها عقب نمانیم چرا که در کشور، استعداد و دانش در حوزه پزشکی بسیار زیاد است و در مرحله ای هستیم که در غرب آسیا در حوزه پزشکی کم نظیر بوده و دانشمندانی داریم که در عرصه های بین المللی فعالیت می کنند.

 

بهترين شكل استفاده صلح آميز از انرژی هسته‌ای

دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم امضای تفاهم نامه ی احداث و تامین منابع مالی مرکز آموزشی، پژوهشی، تشخیصی و درمانی سرطان گفت: از اينكه سازمان انرژي اتمي در حوزه اجتماعي به ويژه در حوزه سلامت، گام هاي سودمندي را برمي دارد، تشکر می کنم.

 

دکتر هاشمی با بیان اینکه هرسال شاهد به نتيجه رسيدن پروژه هايي هستيم كه در حوزه سلامت بين دانشگاه هاي علوم پزشكي و ستاد وزارت بهداشت با سازمان انرژي اتمي منعقد شده است، خاطرنشان کرد: اراده دكتر صالحي و همكاران ايشان، در حوزه پزشكي هسته اي جاي تقدير دارد، چراكه كمك هاي زيادي را در حوزه تشخيص و درمان سرطان ايرانيان و افرادي كه از خارج براي درمان به ايران مي آيند، ارائه مي دهد.

 

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پروژه هاي مشتركي بين وزارت بهداشت و سازمان انرژي اتمي درحال اجرا است كه اطلاع رساني شده و خواهد شد، گفت: سازمان انرژي اتمي، طراحي يك بيمارستان را آغاز كرده است و چنانچه به بهره برداري برسد، در منطقه از لحاظ فناوري، تكنولوژي و نيروي تخصصي بي نظير خواهد بود.

 

دکتر هاشمی درخصوص تفاهم نامه ی احداث و تامین منابع مالی مرکز آموزشی، پژوهشی، تشخیصی و درمانی سرطان گفت: مركزي كه امروز تفاهم نامه آن به امضا مي رسد، با مشاركت دانشگاه علوم پزشكي ايران و سازمان انرژي اتمي بوده و در واقع مركزي مهم در حوزه تشخيص و درمان سرطان است.

 

وزیر بهداشت تصریح کرد: تلاش هاي دكتر صالحي در حوزه انرژي هسته اي، جدا از اينكه در حوزه انرژی هسته ای در مرزهاي دانش حرکت می کند، در حيطه اجتماعي نيز اهميت دارد، چراكه منجر به مراقبت از مردم و سلامت آنها مي شود و بهترين شكل استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي خواهد بود.

 

دکتر هاشمی در پایان گفت: از تمام افرادي كه به امضاي اين تفاهم نامه كمك كردند، تشكر مي كنم، چراكه ره آورد اين تفاهم نامه مي تواند كارنامه قابل قبولي براي ارائه خدمت به مردم باشد، در عین حال امیدواریم به طور مکرر چنین برنامه‌هایی داشته باشیم و بتوانیم از کمک سازمان انرژی اتمی برای حمایت از سلامت مردم بهره‌مند شویم.

 

ماجرای واکسن HPV 

وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره واکسن HPV گفت: طبق دستور آقای رئیس جمهور ما همه واکسنها را باید خودمان تولید کنیم و حتما فناوری و امکان تولید این واکسن هم در کشورمان وجود دارد. در عین حال اقدامات خوبی هم در زمینه تولید واکسنها  انجام شده و یا در حال انجام است؛  حال چه در انستیتو پاستور و چه در قالب قراردادهای دو جانبهای که با برخی از کشورها منعقد شده است. بنابراین درباره واکسن HPV تا زمانی که آن را در کشور تولید نکنیم،  وارد برنامه ایمن سازی کشور نخواهیم کرد. در عین حال توصیه می‌کنم که به حاشیه‌ها هم توجهی نداشته باشید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------