دی اکسید کربن یا قاتل چربی شکم!



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,چربی شکم
اولین آزمایش تصادفی محاسبه شده با تزریق گاز دی اکسید کربن (کربوکسی تروپرایز) برای کاهش چربی شکم، روش جدیدی است که چربی در اطراف معده را از بین می‌برد، با این حال، تغییرات اندک بود و باعث کاهش چربی در درازمدت نشد. 

به گزارش ایلنا بر اساس گزارش لایو ساینس، دکتر مراد آلام، معاون پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه فورتنبرگ و پزشک پزشکی Northwestern، گفت: "کربوکسیتیری به طور بالقوه میتواند وسیله ای جدید و موثر برای کاهش چربی باشد. "با این حال، هنوز هم باید بهینه سازی شود، بنابراین پروسه ای طولانی مدت است." 

 

این مقاله در این هفته در مجله آکادمی پوست آمریکا منتشر شده است.

 

آلام گفت: مزایای تکنیک جدید این است که آن "گاز بی خطر و ارزان است و تزریق آن به جیب چربی ممکن است از سوی بیماران مبتلا به درمانهای طبیعی ترجیح داده شود."مزایای یک رویکرد غیر تهاجمی، اجتناب از زخم و ایمنی درک شده است.

 

فنآوریهای فعلی که به طور معمول برای کاهش چربی غیر تهاجمی مورد استفاده قرار میگیرند عبارتند از کریولیپولیز، سونوگرافی شدت بالا، رادیوفرکوسی، آدیپوسیتولیز شیمیایی و کاهش چربی کمک کننده با لیزر.

 

Carboxytherapy عمدتا در خارج از ایالات متحده انجام شده است، با چند مطالعات بالینی که نشان میدهد این ممکن است بهبود پایدار در خطوط شکم را فراهم کند. راه کاربوکسی تراپی کار درستی نیست. اعتقاد بر این است که تزریق دی اکسید کربن موجب تغییر در میکروسیکولاسیون و آسیب رساندن به سلولهای چربی می‌شود.

 

هیچ کارآزمایی کنترل شده تصادفی برای اثربخشی و مزایای کربوکسی تریسی در طول زمان انجام نشده است. هدف از این مطالعه ارزیابی اثربخشی کربوکسیت درمان برای کاهش چربی در یک کارآزمایی تصادفی شده کنترل شده و تعیین اینکه آیا مزایای مشاهده شده برای شش ماه ادامه یافت یا خیر بود.

 

مطالعه Northwestern شامل 16 فرد بزرگسال بود که اضافه وزن داشتند  و به طور تصادفی برای تزریق گاز دی اکسید کربن هفتگی به یک طرف شکم خود و یک بار درمان در طرف دیگر یک بار در هفته به مدت پنج هفته انتخاب شدند. سونوگرافی با وضوح بالا متوجه کاهش چربی سطحی پس از پنج هفته، اما نه در 28 هفته بود. وزن بدن بیماران طی دوره مطالعه تغییری نکرد.

 

الام گفت که تفاوت در شش ماه حفظ نشده است. این نشان میدهد که درمان یک فرآیند متابولیک موقت را تحریک میکند که باعث کاهش میزان سلولهای چربی بدون ایجاد مرگ سلولی می شود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------