مقابله با بیماری زوال عقل با دارویی که ۲۰ سال قبل کشف شد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,  بیماری زوال عقل
بررسی های محققان دانشگاه تمپل در آمریکا نشان می دهد می توان با استفاده از یک داروی درمان آسم که ۲۰ سال قبل کشف شده تا حد قابل قبولی با بیماری زوال عقل مقابله کرد. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، این بیماری با موفقیت بر روی موش ها به همین منظور آزمایش شده و امید می رود استفاده از آن در انسان ها هم به نتایج مشابهی منجر شود.

 

تحقیقات پژوهشگران در سال های گذشته نشان می داد کاهش توان شناخت افراد مبتلا به آلزایمر در وهله نخست ناشی از ایجاد پروتئین های بتا آمیلوئید در مغز است و تجمع آنها باعث شکل گیری پلاک هایی در مغز می شود که حافظه را تضعیف می کنند.

 

در سال های اخیر پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که پروتئین دیگری به نام تائو نیز در ایجاد آلزایمر موثر است و تجمع این پروتئین نیز پلاک های مخربی ایجاد می کند که حافظه انسان را ضعیف می کنند. این پروتئین حتی شبکه عصبی مغز را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

 

برای مقابله با این پروتئین می توان از دارویی به نام zileuton استفاده کرد که جلوی تجمع آن را می گیرد و نکته جالب این است که داروی یادشده اولین بار بیست سال قبل برای مقابله با بیماری آسم مورد استفاده قرار گرفته بود. استفاده از این دارو بر روی موش هایی که مشکلات آلزایمر آنها مشابه با انسان های بیمار۶۰ ساله بوده، نشان می دهد بعد از ۱۶ هفته نشانه هایی از بهبودی در آنها ظهور کرده و کارکرد شبکه های عصبی مغز آنها به میزان ۵۰ درصد بهبود یافته است. از همین رو تلاش ها برای ارتقای این دارو به منظور استفاده از آن بر روی انسان در جریان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------