اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

نگرش مثبت به افزایش سن خطر زوال عقل را کاهش می دهد



  اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,خطر زوال عقل
سن صرفا یک عدد است. در حال حاضر تیمی از دانشمندان دریافته اند نگرش مثبت نسبت به پیری می تواند خطر زوال عقل را در افراد مسن کاهش دهد. 

به گزارش  مهر، طبق نتایج مطالعه دانشگاه یل آمریکا، افراد مسن دارای نگرش مثبت نسبت به پیری ۵۰ درصد کمتر از همسن و سال های خود که دارای نگرش منفی نسبت به پیری هستند، در معرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند.

 

در این مطالعه به بررسی این موضوع پرداخته شد که آیا باورها و عقاید مرتبط با افزایش سن بر خطر ابتلا به زوال عقل در بین افراد مسن تاثیر دارد.

 

در این تحقیق، پژوهشگران گروهی متشکل از ۴۷۶۵ نفر را بررسی کردند و دریافتند باور مثبت نسبت به افزایش سن می تواند ریسک یکی از اصلی ترین فاکتورهای پرخطر ژنتیکی زوال عقل یا دمانس را کاهش دهد.

 

این مطالعه چهارساله اثبات می کند ژن پرخطر APOE e۴ همراه با نگرش مثبت در مورد افزایش سن ۲.۷ درصد ریسک ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد، درحالیکه افراد دارای این ژن با نگرش منفی نسبت به پیری ۶.۱ درصد بیشتر در معرض این ریسک قرار دارند.

 

عمدتا افراد مسن مبتلا به زوال عقل می شوند که نشانه آن، از دست رفتن حافظه و ناتوانی در انجام وظایف روزمره است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------