تشخیص اوتیسم با انجام آزمایشات خون و ادرار



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,
تیم تحقیقاتی دانشگاه "وارویک" ادعا کرده است که آزمایشات خون و ادراری را توسعه داده‌اند که می‌تواند به طور موثر اختلال رشدی اوتیسم در کودکان را تشخیص دهد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، این مطالعه از الگوریتم‌های پیچیده یادگیری ماشین طراحی شده برای شناسایی تفاوت‌های خون و ادرار افراد مبتلا به "اختلال طیف اوتیسم" (ASD)و کودکان سالم استفاده می‌کند.

 

در حال حاضر، هدف اصلی توسعه یک نشانگر زیستی ساده است که پزشکان را به استفاده از یک روش آسیب شناسی هدفمند برای تشخیص اختلال طیف اوتیسم قادر می‌سازد .

 

در حال حاضر تنها راه تشخیص این بیماری ارزیابی رفتاری است و بیماری اوتیسم در اکثر کودکان تا بعد از 4 سالگی تشخیص داده نمی‌شود.

 

این شرایط بسیار پیچیده است زیرا بسیاری از محققان علل را تغییرات ژنتیکی وعوامل محیطی که ریشه در ترکیب گریزان دارد، تشخیص داده‌اند.

 

آخرین تحقیق دانشگاه وارویک ارتباط بین اختلال طیف اوتیسم و حضور برخی از پروتئین‌های آسیب دیده در پلاسمای خون را نشان می‌دهد.

 

این مطالعه نشان می‌دهد که کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم سطوح بالاتری از نشانگر اکسایش "دیتیروسین" (dityrosine)و همچنین آنچه که به نام "محصولات پیشرفته گلیکاسیون" (AGE) نامیده می‌شوند، را دارا هستند.

 

این مطالعه از تکنیک‌های یادگیری ماشین برای مطالعه خون هر دو گروه دارا و فاقد اختلال طیف اوتیسم به منظور تشخیص تفاوت‌های شیمیایی بین دو گروه استفاده کردند. این مطالعه نمونه‌های خون و ادرار 38 کودک مبتلا به اختلال طیف اوتیسم را با یک گروه متشکل از 31 کودک سالم مقایسه کرد. تمام افرادی که مطالعه بر روی آنها انجام شد بین 5 تا 12 سال بودند.

 

"مکس داوی" (Max Davie)کالج سلطنتی سلامت و طب کودکان که در این مطالعه کار نکرده است، اعتبار داده‌ها را مورد سوال قرار می‌دهد و می‌گوید: تجزیه و تحلیل بر روی کودکان که سن آنها 7 تا 8 بود، انجام شده است، بنابراین هیچ داده‌ای وجود ندارد که نشان دهد کودکان بسیار کوچک الگوی متابولیکی مشابهی خواهند داشت و نتایج موجود در نوزادان تجدیدپذیر خواهد بود.

 

تیم تحقیقاتی این مطالعه قطعا برخی از محدودیت‌های کار را تشخیص می‌دهد و می‌پذیرد که تحقیقات بیشتری برای جداسازی نشانگر زیستی مرتبط با سن و شناسایی تغییرات شدت بیماری باید انجام شود.

 

این مطالعه در مجله "Molecular Autism"منتشرشده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------