ارتباط دیابت زودهنگام با بیماری قلبی و سکته



  اخبار پزشکی ,خبرهای  پزشکی,دیابت
پژوهشگران استرالیایی در بررسی اخیر خود دریافتند سن ابتلا به دیابت با بیماری قلبی و سکته، ارتباط مستقیم دارد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال‌نیوز‌تودی، پژوهشی که به تازگی انجام شده، ارتباط جالبی میان سن افراد مبتلا به دیابت و خطر بیماری قلبی، سکته و مرگ و میر در اثر سرطان کشف کرده است.

 

سنی که فرد در آن، مبتلا به دیابت تشخیص داده می‌شود، به پیشرفت عوامل خطر"متابولیک قلبی"(cardiometabolic) مربوط است.

 

هر چه سن فرد در زمان تشخیص دیابت کمتر باشد، احتمال داشتن اضافه وزن، سطوح کلسترول بد و از دست دادن کنترل سریع‌تر قند خون، بیشتر است.

 

اکنون قرار است پروفسور "دیانا ماگلیانو" (Dianna Magliano) و پروفسور "جاناتان شاو" (Jonathan Shaw) از "موسسه قلب و دیابت بیکر" (Baker Heart and Diabetes Institute)در استرالیا، رابطه میان سن تشخیص دیابت و خطر بیماری قلبی، سکته و مرگ در اثر سرطان را بررسی کنند.

 

ریسک بالاتر مرگ در اثر بیماری قلبی عروقی

 

پروفسور "ماگلیانو" و گروهش، پس از بررسی داده‌های مربوط به 743 هزار و 709 نفر از مردم استرالیا که بین سال‌های 1997 تا 2011، مبتلا به دیابت نوع دو تشخیص داده شدند، نتیجه گرفتند: ابتلای زودهنگام به دیابت نوع دو و در نتیجه، مدت طولانی‌تر بیماری، با خطر بالاتر مرگ و میر در همه موارد و عمدتا در اثر بیماری‌های قلبی و عروقی، در ارتباط هستند.

 

به طور خاص می‌توان گفت: تشخیص دیابت 10 سال زودتر از ابتلا، خطر مرگ در اثر همه موارد را تا 20 الی 30 درصد و خطر مرگ در اثر بیماری قلبی را تا 60 درصد بالاتر ‌برد. این نتایج هم در مورد مردان و هم زنان صدق می‌کرد.

 

همچنین، این بررسی نشان داد که مرگ در اثر سرطان، در کسانی که در سنین پایین‌تر مبتلا به دیابت تشخیص داده شدند، پایین‌تر بود.

 

پژوهشگران افزودند: کسانی که در خطر بالای گسترش دیابت هستند، باید مورد تشخیص و بررسی قرار گیرند تا بتوانند تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد و از دیابت پیشگیری کنند یا آن را به تاخیر بیندازند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------