تشخیص بیماری‌های چشم با استفاده از هوش مصنوعی



  اخبار پزشکی,خبرهای  پزشکی , بیماری‌های چشم
محققان اولین نرم‌افزار هوشمند تشخیص ضعف بینایی در بیماران مبتلا به دیابت را توسعه دادند.

 به گزارش ایرنا از ساینس دیلی، این نرم‌افزار که قادر است با استفاده از هوش مصنوعی ضعف بینایی در افراد دیابتی را از طریق بررسی تصاویر چشم آن‌ها تشخیص دهد، در حال حاضر مراحل تایید توسط سازمان غذا و داروی آمریکا را طی می‌کند.

 

در حال حاضر چندین برنامه هوشمند وجود دارد که قادرند وضعیت سلامت اشخاص را از ضعف بینایی گرفته تا بیماری‌های قلبی، پیش‌بینی کنند. این نرم‌افزارها برای تشخیص یک بیماری از خط‌مشی‌های معین و برنامه‌ریزی شده، پیروی نمی‌کنند. در واقع این نرم‌افزارها، الگوریتم‌های آموزش ماشین هستند که توسط محققان برای شناسایی عوارض یک وضعیت خاص آموزش دیده‌اند.

 

نرم‌افزار IDx-DR نیز یکی از همین‌نرم‌افزارهای هوشمند است که با بررسی تصاویر شبکیه، سلامت عروق آن را ارزیابی می‌کند. این نرم‌افزار بیش از یک میلیون تصویر چشم را تجزیه و تحلیل کرده تا بتواند عوارض رتینوپاتی دیابتیک را تشخیص دهد. این عارضه زمانی رخ می‌دهد که فشارخون بالا به رگ‌های شبکیه آسیب می‌زند.

 

بر اساس آمار تنها در آمریکا سالانه 12000 تا 24000 نفر بینایی خود را در اثر رتینوپاتی دیابتیک از دست می‌دهند، اما اگر این عارضه به موقع تشخیص داده شود، می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------