نقش سلول های عصبی در عفونت های ریه



  اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی ,عفونت های کشنده ریه
محققان آمریکایی متوجه شدند که در جریان عفونت های کشنده ریه، سلول های عصبی واکنش سیستم ایمنی را سرکوب می کنند؛ این یافته می تواند به ابداع فرآیندهای غیر آنتی بیوتیکی برای درمان این عفونت ها منجر شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس دیلی، نتایج این مطالعه که توسط محققان دانشکده پزشکی هاروارد در آمریکا صورت گرفت، بر اهمیت هدف قرار دادن سیستم عصبی برای ابداع درمان های غیر آنتی بیوتیکی تاکید دارد، روندی که امنیت ریه را تقویت و به التیام این اندام کمک می کند.

 

به طور کلی زمانی که بدن با عفونت مبارزه می کند، سیستم ایمنی با تمام توان فعال می شود اما برخی شواهد نشان می دهند که سیستم عصبی به عنوان یک نقش آفرین دیگر در این رویه فعال است.

 

تحقیق جدید محققان دانشکده پزشکی هاروارد که روی موش ها انجام شد، نشان می دهد که در عفونت های کشنده ریه، این تعامل میان سیستم های عصبی و ایمنی رخ می دهد.

 

یافته های این مطالعه نشان می دهد نرون هایی که مسوول حمل سیگنال عصبی به ریه و از ریه هستند، واکنش سیستم ایمنی را در جریان عفونت این اندام به باکتری Staphylococcus aureus سرکوب می کنند؛ Staphylococcus aureus نوعی باکتری است که به طور فزاینده نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاوم است و عامل اصلی مرگ بیمارانی است که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

 

به گفته محققان، نتایج این مطالعه نشان می دهد که هدف قرار دادن این سیستم عصبی می تواند روشی برای تقویت سیستم ایمنی باشد و می تواند زمینه را برای ابداع رویکردهای غیرآنتی بیوتیکی برای درمان عفونت های باکتریایی ریه فراهم سازد.

 

این مطالعه در شماره پنجم مارس مجله Nature Medicine منتشر شد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------