فروش عمومی تست احتمال ابتلا به سرطان برای اولین بار در جهان



  اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان
اداره غذا و داروی آمریکا برای اولین بار به یک شرکت تولیدکننده محصولات زیست فناوری اجازه داد تا کیت های تست احتمال ابتلای افراد به سرطان را به فروش برساند.  

به گزارش مهر به نقل از فیوچریسم، ۲۳andMe اعلام کرده که کیت های یادشده با بررسی دی ان ای متقاضیان می تواند احتمال ابتلای هر فرد به بیماری سرطان را پیش بینی کرد.

 

این شرکت پیش از این در سال ۲۰۱۳ هم محصول مشابهی را برای فروش در بازار تولید کرده بود که اداره غذا و داروی آمریکا مانع از فروش گسترده آن شد. علت آن بود که اطمینان کافی در مورد دقت آزمایش یادشده وجود نداشت و بیم آن می رفت که افراد به علت تشخیص اشتباه کیت یادشده آزمایش های پزشکی غیرضروری را انجام دهند.

 

اما با ارتقای قابلیت های این کیت و بررسی جزئیات آن اداره غذا و داروی آمریکا متقاعد شده که تست کیت مذکور تا بدان حد دقیق است که بتوان مجوز فروش عمومی آن را صادر کرد.

 

کیت یادشده قادر به شناسایی جهش های ژنتیکی خاصی در بدن انسان است که می توانند موجب ابتلا به سرطان های سینه، تخمدان و پروستات شوند. البته قرار است کیت یادشده در آینده قادر به تشخیص طیف گسترده تری از انواع سرطان باشد. زمان عرضه دقیق این کیت به بازار و قیمت آن اعلام نشده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------