فعالیت ۱۵مرکز پیشرفته درمان سرطان در کشور



  اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی ,دکتر جان‌بابایی
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به موارد بروز سالیانه سرطان در کشور، گفت: در حال حاضر ۱۴۵ مرکز نوع یک درمان سرطان، ۳۰ مرکز درمانی نوع دو و ۱۵ مرکز پیشرفته درمان سرطان در سطح کشور فعالیت دارند.

به گزارش ایسنا، دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه افتتاح پروژه‌های درمانی سمنان در جمع خبرنگاران از افزایش جمعیت سالمندان و پیرشدن کشور به عنوان عاملی مهم در افزایش بروز بیماری سرطان نام برد و گفت: با افزایش میانگین سن جمعیت، موارد بروز سرطان نیز افزایش می‌یابد.

 

وی از افزایش سالانه ۱۰۰ هزار بیمار سرطانی جدید به تعداد بیماران مبتلا به سرطان کشور خبر داد و افزود: این آمار متاسفانه تا سال ۲۰۳۰ به سالانه ۱۵۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

 

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه دو شاخص امید به زندگی و میانگین سنی رابطه مستقیمی با افزایش سرطان دارند، گفت: به هر میزان که امید به زندگی و میانگین سنی در جامعه افزایش یابد، امکان بروز بیماری سرطان در آن جامعه نیز افزایش می‌یابد؛ همچنان که امروز در کشور توسعه یافته‌ای مانند ژاپن که میانگین سنی بالایی داشته و یکی از کشورهای پیر محسوب می‌شود و موارد سرطان در آنها بالاست.

 

وی با اشاره به مشکلات بیماران سرطانی در تهیه دارو گفت: در گذشته اکثر اقلام دارویی مرتبط با بیماری سرطان از خارج وارد و سالانه هزینه زیادی صرف تامین آنها می‌شد، اما خوشبختانه در سال‌های اخیر بسیاری از داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی در داخل تولید و روانه داروخانه‌های کشور می‌شود.

 

جان بابایی وارداتی بودن برخی داروهای سرطان را از دلایل قیمت بالای آنها خواند و گفت: خوشبختانه در چند سال گذشته برای تولید بیشتر داروهای اساسی مورد نیاز در درمان سرطان‌های مختلف در داخل کشور برنامه‌ریزی شد و هم اکنون اکثر این داروها در داخل تولید می‌شوند و لذا نگرانی چندانی از این نظر وجود ندارد.

 

وی با اشاره به حمایت‌های دولت از شرکت‌های داروساز داخلی ادامه داد: به دنبال این حمایت‌ها، خوشبختانه شرکت‌های داروسازی داخلی هم اکنون از توانمندی خوبی برخوردارند و تولید داخلی جوابگوی نیاز کشور به بسیاری از اقلام دارویی است.

 

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مراکز درمان سرطان در بسیاری از استان‌ها فعالیت دارند، افزود: در حال حاضر ۱۴۵ مرکز نوع یک درمان سرطان، ۳۰ مرکز درمانی نوع دو و ۱۵ مرکز پیشرفته درمان سرطان در سطح کشور فعالیت دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------