بانداژ زخم با پروتئین سویا ساخته شد



  اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی , بانداژ
محققان دو بانداژ نوین ساخته اند که یکی از آنها حاوی پروتئین سویا است و التیام زخم در گیاهان و حیوانات را سرعت می بخشد.

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، گروهی از محققان دانشگاه هاروارد دو بانداژ زخم نانوفیبر ساخته اند که فرایند التیام زخم را سرعت می بخشند. همچنین این بانداژها به احیای دوباره بافت بدن  کمک می کنند.  

 

بانداژهای مذکور از پروتئینی استفاده می کنند که به طور معمول در گیاهان و حیوانات به التیام زخم کمک می کند.

 

کریستوفر چانتر  یکی از فارغ التحصیلان هاروارد در این باره می گوید: هر دوبانداژ در دومقاله جداگانه توضیح داده شده اند. در این مقالات ساخت دو ماده نوین فیبری تشریح شده است. در یکی از این محصولات از پروتئین سویا استفاده شده که حاوی چند آنالوگ پپتید انسانی است. بانداژ دیگر از پروتئینی به نام فیبرونستین تهیه می شود که برای التیام زخم نقش مهمی دارد و به احیای بافت های بدن کمک می کند.

 

هر چند قبلا تحقیقاتی روی این مواد انجام شده اما این نخستین باری است که از آنها برای تولید ساختارهای نانو استفاده می شود. این مواد ساختار پوست انسان را تقلید می کنند.

 

محققان هنگام آزمایش ها متوجه شدند نرخ التیام زخم بانداژ سویا و سلولز نرخ التیام زخم ۷۲ درصد بیش از نمونه های معمول است. از سوی دیگر نرخ احیای بافت در بانداژ حاوی فیبرونستین طی ۲۰ روز  نیز ۸۴ درصد اعلام شد. این درحالی است که نرخ بهبود زخم در بانداژهای معمولی در همین بازه زمانی حدود ۵۵.۶ درصد است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------