بیش از ۲ میلیون مراجعه به اورژانس‌های بیمارستانی در نوروز/انجام ۲۱۰۰۰ جراحی الکتیو



  اخبار  پزشکی  ,خبرهای  پزشکی,اورژانس
معاون درمان وزیر بهداشت اقدامات انجام شده در حوزه درمان و اورژانس را در طرح سلامت نوروزی سال ۹۷ تشریح کرد. 

دکتر قاسم جان‌بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی ۱۳۹۷ از ساعت ۸:۰۰ صبح روز پنج شنبه ۲۴ اسفند ماه، گفت: از ابتدای طرح ملی سلامت نوروزی امسال، اورژانس پیش بیمارستانی ۲۰۶ هزار و ۹۲۹ مورد ماموریت در سطح کشور انجام داد. این درحالیست که در مدت مشابه اجرای طرح ملی سلامت نوروزی در سال ۹۶، این ماموریت‌ها ۱۷۷ هزار و ۷۸۲ مورد بوده است. بنابراین امسال رشد ۱۶.۴ درصدی ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی را در ایام تعطیلات نوروزی شاهد بودیم.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی در نوروز ۹۷، ۴۴ هزار و ۲۳۸ مورد یعنی ۲۱ درصد کل ماموریت‌ها مربوط به حوادث ترافیکی درون و برون شهری بوده است، افزود: طی این مدت ۱۰۳ هزار و ۲۶۸ بیمار و مصدوم توسط آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند. همچنین از مجموع ۴۲ هزار و ۲۷۲ مصدوم سوانح ترافیکی، ۳۸ هزار و ۴۲۶ نفر توسط آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

 

جان‌بابایی با بیان اینکه طی اجرای طرح سلامت نوروزی دو میلیون و ۲۸۵ هزار و ۶۱۶ نفر به اورژانس بیمارستان‌های کشور مراجعه کرده‌اند، افزود: همچنین طی این مدت ۳۸ هزار و ۵۱۴ نفر دچار مسمومیت گوارشی شده‌اند و ۸۶۱ نفر طی ۲۰ روز گذشته به دلیل استنشاق گاز CO  مسموم شده‌اند و در بیمارستان‌های کشور تحت درمان قرار گرفتند.

 

وی همچنین اظهار کرد: طی این مدت ۵۱۳۹ نفر دچار سکته مغزی، ۳۲ هزار و ۶۱۵ نفر بیمار تنفسی و ۴۹ هزار و ۳۸۶ نفر بیمار قلبی طی به اورژانس‌های بیمارستانی مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته‌اند. همچنین طی این مدت ۳۵ هزار و ۶۲ عمل جراحی اورژانسی و ۲۱ هزار و ۵۴۸ عمل جراحی الکتیو در بیمارستان‌های کشور انجام شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------