وزیر بهداشت: 50 درصد مردم از فشار خون بی اطلاع هستند



  اخبار  پزشکی  ,خبرهای  پزشکی, وزیر بهداشت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون 50 درصد مردم ایران اضافه وزن دارند و حدود 50 درصد مردم کشور نیز نمی دانند دچار فشار خون هستند که منجر به بروز سکته های قلبی و مغزی و مرگ آنان می شود. 

به گزارش ایرنا، حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز عمده ترین مشکل بخش سلامت کشور را مراقبت مردم از خود دانست و افزود: این موضوع یک بحث فرهنگی است که باید توسط تمامی دستگاه ها و رسانه های گروهی با جدیت دنبال شود.

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر شایع ترین علت مرگ و میر مردم ایران مربوط به بیماری های غیرواگیر در نتیجه پرخوری، کم تحرکی و مصرف زیاد نمک، شکر و روغن است.

 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه مجمع ملی سلامت در سطح ملی و استانی فعال شده است، فعالیت این مجمع را مفید و موثر در ارتقای شاخص های سلامت جامعه دانست و اضافه کرد: این مجمع با حضور 9 وزیر و استانداران سراسر کشور جلسات خود را برگزار می کند تا به تدریج این فرهنگ در دستگاه های مختلف تقویت شود و همه مسوولان بدانند مسوول بهداشت عمومی کشور هستند.

 

وی اضافه کرد: البته باید در نظر داشت که مردم هم باید انگیزه خود را برای سلامتی خود افزایش دهند.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات فرهنگی در ارکان مختلف جامعه برای ارتقای سطح سلامت جامعه بسیار لازم و مفید است و امسال هدف گذاری این وزارتخانه در همین موضوع خلاصه می شود.

 

وی با بیان اینکه هدف ما در سال جاری ادامه کارهای فرهنگی برای ارتقای سلامت جامعه است، افزود: حرکت در این مسیر مهم و تاثیرگذار شاید به سال ها زمان نیاز داشته باشد، چون معتقدیم تنها راهکار مهم و اصلی برای مقابله با انواع بیماری ها پیشگیری است که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

 

وی، وضعیت شاخص های مختلف سلامت در مقایسه با حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور را جزو بهترین ها ارزیابی و اظهار کرد: شاید در این زمینه گفته های ما چندان خوب نباشد، اما بهترین قاضی در این زمینه مجلس شورای اسلامی است که دستگاه نظارتی قوه اجرایی به شمار می رود و ما در گزارش های محرمانه ای که ارسال می کنیم، تمامی شاخص ها گویای این ادعا است.

 

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: البته حوزه بهداشت و درمان کشور ضعف های جدی نیز دارد که مردم نیز شاهد آن هستند اما دولت و مدیران استانی و شهرستانی تلاش های خود را به انجام می رسانند تا ضمن رفع مشکلات موجود، حرکت به سمت بهبود وضع در حوزه سلامت نیز تسریع شود؛ هرچند شرایط کنونی خوب است اما عالی نیست.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همکاری بین دستگاه های مختلف اجرایی در قالب مجمع ملی سلامت کشور را خوب توصیف کرد اما آن را کافی ندانست.

 

قاضی زاده هاشمی، با بیان اینکه جمهوری اسلام ایران در شاخص هایی همچون کاهش مرگ و میر کودکان و مادران، افزایش طول عمر و خدمات حوزه زاد و ولد و پوشش بیمه ای و حمایت مالی از مردم قابل قیاس با کشورهای منطقه نیست، اقدامات صورت گرفته در این حوزه را مناسب خواند.

 

وی با اشاره به کمبودها و مشکلات مالی دولت در سالجاری، تداوم سیاست های حمایتی با وجود مشکلات مالی دولت را جزو اهداف اولیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد و گفت: تلاش داریم اجازه ندهیم کیفیت خدمات در سالجاری پایین بیاید، ضمن اینکه سعی داریم کیفیت آموزش پزشکی را نیز ارتقا دهیم، تا در تراز انقلاب اسلامی در مرز دانش حرکت کنیم و در موضوع ثروت آوری و حمایت از تولیدات داخلی نیز گام هایی را برداریم تا نسبت به سال قبل سیر صعودی داشته باشیم.

 

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای شرکت در جشن هفتادمین سال تاسیس دانشگاه علوم پزشکی و افتتاح و راه اندازی چهار طرح سلامت به تبریز سفر کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------