تایید مرگ یک نفر به دلیل ابتلا به تب کریمه کنگو در کرمان



  اخبار  پزشکی  ,خبرهای  پزشکی,تب کریمه کنگو
مهدی شفیعی با تایید ابتلا و مرگ یک نفر به تب کریمه کنگو گفت: این زن ۴۶ سال سن داشت که به دلیل گزش کنه به تب کریمه کنگو مبتلا شده بود. 

مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان مرگ یک نفر به دلیل ابتلا به تب کریمه کنگو در کرمان را تایید کرد.

 

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مهدی شفیعی با تایید ابتلا و مرگ یک نفر به تب کریمه کنگو گفت: این زن ۴۶ سال سن داشت که به دلیل گزش کنه به تب کریمه کنگو مبتلا شده بود.

 

وی با اشاره به بستری وی در بیمارستان بافت و سپس انتقال وی به بیمارستان افضلی پور گفت: با وجود انجام اقدامات درمانی متاسفانه وی جان خود را از دست داد.

 

به گفته دکتر این زن ساکن یکی از روستاهای اطراف شهرستان بافت بوده است.

 

وی در ادامه گفت: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که در اثر گزش و له کردن کنه آلوده یا تماس با خون و ترشحات دام آلوده به انسان منتقل می شود.

 

مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: علائم این بیماری شامل تب، سردرد و درد گردن، درد در ناحیه پشت، خونریزی نقطه ای زیر پوست و خونریزی از لثه، دستگاه گوارش، دستگاه ادراری است.

 

شفیعی گفت: این بیماری در دام علائم و نشانه های خاصی ندارد و کنه های سخت با گزش و خونخواری از دام آلوده به بیماری به این ویروس آلوده می شوند و می توانند این ویروس را از طریق تخم خود به نسل بعدی کنه ها نیز انتقال دهند.

 

وی افزود: اغلب کنه های منطقه ممکن است به این ویروس آلوده باشند و این بیماری در بسیاری از نقاط کشور و استان به صورت بومی درآمده است و ممکن است دام ها را آلوده کند.

 

شفیعی از دامداران و روستائیان خواست تا با بررسی دام های خود واجرای عملیات کنه کشی و سم پاشی محل نگهداری دام و آغل ها با نظارت کارشناسان اداره دامپژشکی در خصوص کاهش انتقال بیماری در دام ها اقدام کنند و از خرید دام از افراد ناشناس یا دام های قاچاق خودداری کنند.

 

وی به دامداران توصیه کرد: از جدا کردن کنه از بدن دام و له کردن کنه با دست بشدت پرهیز کنند.

 

وی از مردم خواست: از ذبح و کشتار دام در منزل و سطح معابر خودداری کنند و قصابان نیز

 

هنگام ذبح دام نکات بهداشتی را رعایت و از وسایل فردی شامل عینک، ماسک، دستکش و پیش بند استفاده کنند و آموزش های پرسنل بهداشتی و کارشناسان دامپزشکی را جدی بگیرند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------