تاثیر بالقوه افزودن گوشت به رژیم غذایی کودکان



  اخبار  پزشکی  ,خبرهای  پزشکی,گوشت
مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد که افزودن گوشت به رژیم غذایی کودکان می‌تواند برای رشد آنها مفید باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، سالهاست که بحث‌هایی درباره تغذیه کودکان مطرح می‌شود اما اکنون یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افزودن گوشت به رژیم غذایی کودکان می‌تواند برای رشد آنها مفید باشد.

 

براساس یک مطالعه جدید که در مجله  American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است، می‌توان از گوشت در غذای نوزادان استفاده کرد زیرا گوشت می‌تواند یک منبع مهم پروتئین برای کودک باشد.

 

مصرف گوشت‌ می‌تواند مواد مغذی نوزادان را فراهم کند و همچنین می‌تواند مکمل غذایی مهمی برای کودکانی که آماده مصرف غذاهای جامد(غذای کودک) هستند، باشد.

 

"مینگوآ تانگ"(Minghua Tang) نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار اطفال "دانشگاه کلرادو دنور"(University of Colorado Denver) گفت: نوزادان 5 تا 12 ماهه می‌توانند غذاهای گوشتی یا فرآورده‌های لبنی مصرف کنند.

 

تحقیقات ما نشان می‌دهد مصرف مقادیر بالایی از پروتئین در رژیم غذایی یک کودک پنج ماهه می‌تواند تاثیر به طور بالقوه‌ای بر رشد او داشته باشد.

 

اکثر نوزادان 4 تا 6 ماهه می‌توانند غذاهای جامد مصرف کنند زیرا در این زمان کودکان می‌دانند چگونه مواد غذایی دهان خود را از جلو به عقب حرکت دهند و غذا را ببلعند.

 

در این مطالعه به غذای یک گروه از کودکان سالم 5 تا 12 ماهه که غذای کودک مصرف می‌کردند فرآوردهای گوشتی مانند پوره گوشت گاو و ژامبون افزودند.

 

به غذای گروهی دیگر از کودکان نیز فرآورهای لبنی افزودند. قبل از انجام این آزمایش، پروتئین مصرفی هر یک از نوزادان 2 گرم در روز بود. با این حال، در طول آزمایش، این عدد به 3 گرم افزایش یافت.

 

محققان پس از اتمام این مطالعه که هفت ماه به طول انجامید متوجه افزایش میزان رشد در میان کودکان شدند. کودکانی که فرآوردهای گوشتی مصرف کرده بودند قد آنها 2.54 سانتی متر بدون خطر ابتلا به اضافه وزن در مقایسه با کودکان 12 ماهه‌ای که غذاهای لبنی مصرف کرده بودند افزایش یافته بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------