جعبه تست خانگی امکان تشخیص HIV را فراهم می‌کند



  اخبارپزشکی ,خبرهای   پزشکی,تشخیص

محققان دانشگاه ایالتی لوییزیانا دریافتند استفاده از جعبه تست خانگی می‌تواند منجر به افزایش موارد تشخیص HIV شود. 

به گزارش ایرنا از مدیکال ساینس، بر اساس این تحقیقات 86 درصد از افرادی که در معرض خطر بالای ابتلا به HIV قرار دارند، از جعبه‌های تست خانگی استفاده خواهند کرد و 99 درصد از این افراد در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش، به پزشک مراجعه می‌کنند.

 

بر اساس اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایدز، بیش از 1.2 میلیون نفر در ایالات متحده به ویروس HIV آلوده هستند و سالانه در حدود 50 هزار مورد آلودگی به این ویروس شناسایی می‌شود.

 

بر اساس تحقیقات قبلی، در سال 2014 میلادی حدود 24 درصد از مبتلایان به ایدز از بین افراد عادی بوده‌اند. این در حالی است که بسیاری از افراد در خطر ابتلا به این بیماری تا کنون آزمایشات تشخیصی ایدز را انجام نداده یا به طور مرتب این آزمایشات را انجام نمی‌دهند.

 

در تحقیقات جدید از 470 داوطلب 18 ساله و مسن‌تر که در یک برنامه ملی نظارت بر رفتار اشخاص در معرض خطر ابتلا به ایدز شرکت کرده بودند، نظرسنجی انجام شد و بر اساس این نظرسنجی، 85.56 درصد از این افراد در صورت دریافت جعبه‌ تست خانگی آزمایش ایدز از آن استفاده خواهند کرد و 54.19 درصد از آن‌ها حاضرند نتیجه آزمایش را به تامین‌کننده جعبه‌ تست مذکور اطلاع دهند؛ همچنین 99 درصد از این افراد در صورت مثبت بودن پاسخ آزمایش به پزشک مراجعه می‌کنند.

 

بر اساس این تحقیقات آزمایش خانگی می‌تواند یک ابزار موثر برای دسترسی به افرادی باشد که تا کنون در آزمایشات تشخیصی ایدز شرکت نکرده‌اند.

 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Journal of Acquired Immune Deficiency Syndrome منتشر شده است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------