رونمایی از یک دستگاه فشار خون جدید با دقت بالا



  اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی ,دستگاه فشار خون

محققان موفق به توسعه یک روش جدید برای اندازه‌گیری "فشار خون سیستولیک"(systolic blood pressure) شدند که بسیار دقیق‌تر از دستگاه‌های فشار خون اتوماتیک عمل می‌کند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از bloodsugardiabetes.org، دستگاه‌های‌ فشار خون اتوماتیک که امروزه و به طور رایج از آنها استفاده می‌شود بعضا دچار خطا و اشتباه می‌شوند. دستگاه‌های قدیمی فشار خون نیز که می‌تواند از نتایج نادرست جلوگیری کند باید توسط یک متخصص پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

 

اما محققان در این روش از "تغییرحجم‌سنجی نوری"(photoplethysmography ) که یک روش نوری برای تشخیص تغییرات حجم خون درون بافت است، بهره می‌گیرند.

 

با استفاده از این روش بیمار به سادگی می‌تواند قسمتی از دستگاه را که مانند پالس اکسیمتر(Pulse Oximeter) یا اکسیژن‌سنج خون است، بر روی هر دو انگشت اشاره قرار داده و کاف متورم شونده این دستگاه را مانند نمونه‌های معمول دور بازو قرار دهد. کاف یک پوشش دو لایه از جنس پارچه است که خاصیت ارتجاعی نداشته و به دور بازو پیچیده می‌شود.

 

تمامی روند گرفتن فشار خون مانند دستگاه‌های معمول انجام شده به طوریکه کاف را تا جاییکه نبض دیگر حس نشود باد کرده و مابقی پروسه نیز به روال همیشگی ادامه می‌یابد.

 

اما به جای استفاده از نوسانات فشار کاف برای تخمین فشار خون سیستولیک، سیستم جدید فشار خون به بررسی چگونگی اشباع خون در درون انگشتان در زمان تغییر در کاف می‌پردازد.

 

از آنجا که یکی از بازوها دارای کاف بوده و دیگری نیست این سیستم، اشباع خون بین سمت چپ و راست را مقایسه می‌کند. همانطور که فشار به بیش از میزان فشار خون سیستولیک افزایش می‌یابد، پالس تشخیص داده شده از بین رفته و زمانی که فشار کاف به زیر فشار خون سیستولیک می‌رسد مجددا باز می‌گردد.

 

این تکنولوژی در کنفرانسی در وست مینستر، کلرادو رونمایی شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------