اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

نرخ ابتلای به اچ‌آی‌وی از طریق تزریق مواد



  اخبار پزشکی ,خبرهای   پزشکی , اچ‌آی‌وی

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سلامت اجتماعی با رویکرد پیشگیری مهم‌ترین اولویت برنامه ششم توسعه است گفت: در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی در راستای این مهم گام برداریم.

  ایسنا نوشت: فرید براتی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در مراسم افتتاحیه همایش علمی و کاربردی معاونین پیشگیری بهزیستی کشور که صبح امروز در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: موضوع پیشگیری از اعتیاد از دو دهه‌ قبل تشکیل و وظایفی تاکنون به این مجموعه محول شده است.

 

وی افزود: امسال با توجه به قوانین برنامه ششم، سازمان بهزیستی متولی سلامت و پیشگیری بوده است که در راستای این مسئولیت حساس و مهم باید برنامه‌ریزی مختلفی صورت گیرد.

 

براتی گفت: در قانون ششم وظایفی مبنی بر تدوین آیین‌نامه مربوط به مشاوره ژنتیک وجود دارد و البته مشاوره و مداخلات روان‌شناختی نیز مورد تائید قرارگرفته است.

 

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور ادامه داد: صدور مجوز کلینیک‌ها، ساماندهی معتادان و کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد و بررسی وضعیت طلاق ازجمله وظایفی است که در قانون ششم برعهده بهزیستی گذاشته‌شده است.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر نرخ ابتلای به HIV از طریق روابط نامتعارف جنسی ۴۱ درصد و اعتیاد از طریق تزریق مواد ۳۹ درصد بوده است که این برابری نرخ می‌طلبد تا برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه صورت گیرد.

 

براتی گفت: سلامت اجتماعی را صرفاً نباید کاهش آسیب‌های اجتماعی مطرح کرد بلکه باید توجه شود تا مشارکت در زمینه‌ امید و نشاط اجتماعی را نیز افزایش دهیم.

 

وی کاهش رفتارهای بزهکارانه، افزایش رفتارهای جامعه گرایانه، تعاون، همدلی، تواضع و فروتنی را ازجمله موارد مهم در زمینه‌ سلامت اجتماعی دانست و گفت: با چنین اقداماتی می‌توان در سلامت اجتماعی جامعه گام برداشت.

 

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در پایان گفت: به‌منظور تحقق اهداف شعار سال باید تلاش کرد تا جامعه را به فضای پرصلابت و بافضیلت تبدیل کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------