اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تاثیر استاتین ها در مقابله با بیماری های عفونی



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

دانشمندان کشف کردند ژن تاثیرگذار بر میزان کلسترول می تواند خطر ابتلا به حصبه را افزایش می دهد.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه دوک آمریکا دریافتند استاتین ها می توانند نقش حفاظتی در مقابله با بیماری های عفونی نظیر تب تیفوئید (حصبه)، کلامیدیا و مالاریا داشته باشند. استاتین گروه دارویی مورداستفاده برای کاهش خطر حمله قلبی یا سکته هستند.

 

آنها همچنین دریافتند که داروی متداول مورداستفاده در کاهش کلسترول (ایزیتیب یا Zetia) می تواند از ماهی قزل آلا در برابر عفونت Salmonella Typhi، محافظت کند.

 

این یافته ها دیدگاه مربوط به مکانیسم های که بر آسیب پذیری انسان در مقابل بیماری های عفونی تاثیر دارند را به همراه دارد.

 

آنها همچنین به راه های احتمالی برای محافظت از کسانی که بیشترین آسیب پذیری را در مقابل بیماری های دیگر - مانند باکتری سالمونلا - که کلسترول را برای هجوم به آلوده کردن سلول های میزبان افزایش می دهند، اشاره دارند.

 

دنیس کو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما باید این رویکرد را در جانداران مختلف مانند موش ها و احتمالا با پاتوژن های مختلف مورد استفاده قرار دهیم، و بعد درصدد استفاده از آنها در کلینیک ها باشیم.»

 

کو و تیم تحقیقش از صدها رشته سلولی بدست آمده از داوطلبان سالم انسان استفاده کرده و آنها را در معرض دوز مشخص Salmonella Typhi که با یک نشانگر فلورسنت سبز برچسب گذاری شده بود، قرار دادند.

 

محققان دریافتند که یک نوکلئوتید واحد DNA در یک ژن موسوم به VAC۱۴ با میزان حمله باکتریایی در سلول ها مرتبط بود.

 

سپس محققان DNA بدست آمده از افراد شرکت کننده را در گروهی متشکل از ۱۰۰۰ ویتنامی آزمایش کردند که نیمی از آنها مبتلا به تب حصبه و نیم دیگر سالم بودند.

 

آنها دریافتند که ژن VAC۱۴ با افزایش نسبی خطر ابتلا به تب حصبه همراه است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------