ترمیم قلب های آسیب دیده با سلول های خودشفا دهنده



  اخبار پزشکی  ,خبرهای  پزشکی , سلول های قلب

محققان اسید ریبونوکلئیک طویل بدون کدگذاری (ncRNA) را که ژن های کنترل کننده توانایی سلول های قلب را برای ترمیم یا بازسازی قلب تنظیم می کند، شناسایی کره اند. 

به گزارش مهر، برای اولین بار دانشمندان راهی برای تحریک سلول های آسیب دیده قلب برای درمان خودشان کشف کرده اند، پیشرفتی که ممکن است منجر به درمان های پیشگیرانه برای نارسایی قلبی و سایر بیماری های قلبی شود.

 

محققان موفق به کشف ncRNA شدند که توانایی کنترل توانایی سلول های قلبی را در ترمیم یا بازسازی داراست.

 

این RNA جدید که محققان نام آن را Singheart گذاشته اند، ممکن است برای درمان نارسایی قلب در آینده موردهدف قرار گیرد.

 

بر خلاف اکثر سلول های دیگر بدن انسان، سلول های قلب توانایی ترمیم و یا بازسازی موثر خود را ندارند، از اینرو حمله قلبی و نارسایی قلبی شدید و ناتوان کننده روی می دهد.

 

بیماری قلبی عروقی (CVD) علت اصلی مرگ در سراسر جهان است و حدود ۱۷.۷ میلیون مورد از مرگ و میر ناشی از CVD در سال ۲۰۱۵ را دربرگرفته است.

 

محققان موسسه ژنوم سنگاپور (GIS) و سیستم بهداشت دانشگاه ملی (NUHS) از تکنولوژی تک سلولی برای کشف الگوهای تجلی ژن در قلب سالم و بیمار استفاده کردند.

 

این تیم کشف کرد زیرمجموعه منحصر به فردی از سلول های قلبی در  قلب های بیمار، برنامه های ژنی مرتبط با تقسیم سلولی قلب را فعال می کنند، و بدین ترتیب ناهمگونی تجلی ژن سلول های قلب بیمار برای اولین بار آشکار شد.

 

علاوه بر این، آنها "ترمزی" را که مانع از تقسیم سلول های قلب و در نتیجه خوددرمانی می شود، کشف کردند. هدف قرار دادن این "ترمزها" می تواند به ترمیم و بازسازی سلولهای قلب کمک کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------