کافئین از زوال عقل پیشگیری می کند



  اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی,کافئین

کافئین از جمله ترکیباتی است که ممکن است از بروز زوال عقل پیشگیری کند. 

به گزارش  مهر، محققان دانشگاه ایندیانا دریافته اند کافئین یکی از ترکیباتی است که می تواند موجب تقویت آنزیمی در مغز شود که قبلا مشخص شده است از اختلال مغزی پیشگیری می کند.

 

در تحقیق قبلی محققان به دو عملکرد آنزیم NMNAT۲ پی بردند. این آنزیم از مغز در مقابل استرس محافظت می کند. همچنین با پروتئین های ناسازگار که با افزایش سن در مغز موجب تشکیل پلاک می شوند، مقابله می کند.

 

پروتئین های معیوب با اختلالاتی مانند بیماری آلزایمر، پارکینسون و هانتینگتون مرتبط هستند.

 

برای فهم بیشتر در مورد نحوه تاثیر NMNAT۲، دانشمندان بیش از ۱۲۰۰ ترکیب را آزمایش کرده و ۲۴ ترکیبی که دارای پتانسیل افزایش آنزیم در مغز بودند را شناسایی کردند. یکی از ۲۴ ترکیب، کافئین بود. برای تأیید اثربخشی آن، این ماده به موشها داده شد.

 

این یافته مهم است زیرا کافئین می تواند نقش مهمی در توسعه درمان های آینده برای بیماری زوال عقل و آلزایمر داشته باشد که در حال حاضر درمانی برای آنها وجود ندارد.

 

یکی از ترکیبات موثر دیگر، «رولیپرام» بود که به عنوان داروی ضدافسردگی در اوایل دهه ۱۹۹۰ استفاده می شد. اگرچه دیگر این دارو استفاده نمی شود، اما محققان همچنان علاقمند به مطالعه آن هستند، زیرا شواهد نشان می دهد که می تواند تاثیر پروتئین های ناسازگار را کاهش دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------