امید به درمان سرطان مغز با ویروس زیکا



  اخبارپزشکی,خبرهای  پزشکی , سرطان مغز

متخصصان علوم پزشکی در حال آزمایش روی ویروس زیکا هستند و امیدوارند بتوانند این ویروس را در درمان گلیوبلاستوم، شایع‌ترین تومور بدخیم مغزی مورد استفاده قرار دهند. 

به گزارش ایسنا، متخصصان در مطالعه جدیدی تاثیر احتمالی ویروس زیکا را برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی مورد بررسی قرار دادند.

 

تا کنون نتایج بدست آمده امیدبخش بوده است هر چند این متخصصان می‌گویند: مسیر طولانی باقی مانده تا به درمانی موثر و ایمن برای مقابله با این بیماری دست پیدا کنیم.

 

آنها در پاسخ به این پرسش که آیا ویروس زیکا می‌تواند برای سلامتی مفید باشد اظهار داشتند: مطالعات جدید نشان می‌دهد به رغم اینکه ویروس زیکا سلول‌های عصبی را مورد حمله قرار داده و از بین می‌برد تاثیرگذاری مثبتی به همراه دارد و می‌توان ویروس زیکا را به سلاح موثری در برابر سلول‌های بنیادی گلیوبلاستوم تبدیل کرد.

 

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در بررسی خود اظهار داشتند: ویروس زیکا سلول‌های بنیادی مغز را در جنین در حال رشد مورد هدف قرار می‌دهد. همچنین این فرضیه مطرح شد این ویروس می‌تواند سلول‌های گلیوبلاستوم را آلوده کرده و از بین ببرد.

 

سلول‌های بنیادی گلیوبلاستوم به طور خاص مقاوم هستند و به این مفهوم است که تومورها به طور معمول مجدد ظاهر شده و احتمال جان سالم به در بردن بیمار بسیار ضعیف است.

 

به گزارش مدیکال نیوزتودی، محققان آمریکایی به منظور بررسی فرضیه مطرح شده آزمایش‌هایی را انجام دادند که نشان داد ویروس زیکا سلول‌های بنیادی گلیوبلاستوم را مورد حمله قرار داده و از بین می‌برد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------