کمبود جهانی آنتی بیوتیک بر گزینه های درمانی تاثیر می گذارد



  اخبار پزشکی ,خبرهای  پزشکی, آنتی بیوتیک

در خط لوله درمان تعداد کمی آنتی بیوتیک خوراکی وجود دارد، اما آنها فرمول های ضروری برای درمان عفونت های خارج از بیمارستان ها یا در محیط های با منابع محدود هستند. 

به گزارش مهر، سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است بحران جهانی مقاومت دارویی، که مسئول افزایش عفونت های تقریبا غیر قابل درمان در سراسر جهان است، می تواند باعث ایجاد تهدید بزرگتری شود چراکه جهان با کمبود آنتی بیوتیک ها مواجه است.

 

آنتی بیوتیک ها داروهای هستند که در درمان و پیشگیری از عفونت های باکتریایی استفاده می شوند. آنها ممکن است باکتری ها را کشته یا مانع رشدشان شوند.

 

طبق گزارش این سازمان، داروهای که در حال حاضر تحت توسعه بالینی هستند برای مقابله با تهدید در حال رشد مقاومت ضدمیکروبی ناکافی هستند.

 

به گفته سازمان بهداشت جهانی، اکثر داروهای که در حال حاضر در فاز بالینی هستند اصلاحات دسته های فعلی آنتی بیوتیک بوده و تنها راه حل های کوتاه مدتی هستند.

 

آنها گزینه های درمانی بسیار کمی هستند. افزایش مقاومت به عفونت ها تهدید بزرگی برای سلامت است که از آن جمله می توان به بیماری سل مقاوم به دارو اشاره کرد که سالانه موجب مرگ حدود ۲۵۰ هزار نفر می شود.

 

در ادامه عنوان می شود که نیاز فوری به سرمایه گذاری بیشتر در تحقیق و توسعه برای عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک از جمله سل، وجود دارد و در غیر این صورت مردم باید از عفونت های رایج و خطر جراحات ناشی از جراحی های کوچک بهراسند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------