غربالگری ژنتیکی سرطان ریه در موفقیت درمان موثر است



  اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی ,سرطان ریه

مطالعات نشان می‌دهد وجود نشانگرهای زیستی قابل اعتماد در سرطان ریه و استفاده از درمان‌های کمکی در صورت نیاز،‌ منجر به افزایش بقای بیماران مبتلا به سرطان ریه می‌شود. 

به گزارش ایرنا از مدیکال ساینس، از میان تمام مواد ابتلا به سرطان ریه، 85 درصد به سرطان سلول غیر کوچک ریه (NSCLC) مربوط می‌شود که کشنده‌ترین نوع سرطان است. مطالعات نشان می‌دهد بسیاری از بیماران در مراحل اولیه سرطان، درمان اضافی بیشتری دریافت نمی‌کنند و به همین دلیل درمان اثربخشی کمتری دارد. این موضوع نشان می‌دهد نشانگرهای زیستی قابل اعتماد تا چه اندازه در مدیریت و درمان سرطان کشنده ریه موثر و با ارزشند.

 

مطالعات جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد امضاهای مبتنی بر بیان ژن تا چه اندازه در میزان بقای مبتلایان به NSCLC موثرند. این مطالعه نشان می‌دهد با داشتن یک بیان ژن بخصوص، سیستم ایمنی بدن بیمار به درمان پاسخ می‌دهد و این نشانگر زیستی می‌تواند در پیش‌بینی بیماری و موفقیت آمیز بودن درمان موثر باشد. بنابراین با استفاده از غربالگری ژنتیکی و نشانگر زیستی می‌توان به پیش‌بینی دقیق در مورد درمان دست یافت و در صورت نیاز از درمان جانبی و کمکی به منظور بقای بیمار استفاده کرد. این روش ها هنوز به دلیل مشکلات موجود مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و نیازمند توجه و مطالعه بیشتر هستند.

 

نتایج این مطالعه در نشریه JAMA Oncology منتشر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------