وقوع حدود ۹۰ هزار مرگ قابل پیشگیری زیر ۵۵ سال در کشور



  اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,مرگ  ومیر

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: در سال ۱۳۹۴ از تعداد ۳۷۴ هزار مرگ ایجاد شده حدود ۵۵ درصد یعنی ۲۰۲ هزار مرگ در سنین زیر ۷۰ سال رخ داده که از این تعداد حدود ۹۰ هزار مرگ زیر ۵۵ سال اتفاق افتاده است که قابل پیشگیری بوده است. 

به گزارش ایسنا، دکتر رضا ملک‌زاده در حاشیه مراسم افتتاح چند طرح عمرانی پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای اولین بار در مشهد مطالعه کوهورت بزرگی در دست اقدام است و در کنار این مهم بیوبانک دانشگاه نیز ایجاد شده است که این زیرساخت‌ها، نیاز اساسی دانشگاه‌هایی است که تلاش دارند مشکل سلامت را حل کنند.

 

وی افزود: یکی از عوامل پیشرفت دانشگاه‌های بزرگ کشور انجام مطالعات بر روی بیماری‌ها با به دست آوردن اطلاعات است و هر آن چه اکنون به عنوان علم پزشکی در جهان قابل مشاهده است، حاصل این تلاش‌ها است.

 

ملک‌زاده پیشگیری از مرگ‌های زودرس را در کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: در ایران ۵۵ درصد مرگ‌ها در سنین زیر ۷۰ سال رخ می‌دهد، در سال ۱۳۹۴ از تعداد ۳۷۴ هزار مرگ ایجادشده حدود ۵۵ درصد یعنی ۲۰۲ هزار مرگ در سنین زیر ۷۰ سال رخ داده است. 

 

وی اضافه کرد: از این تعداد حدود ۹۰ هزار مرگ زیر ۵۵ سال اتفاق افتاده است که قابل پیشگیری بوده است.

 

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرگ‌های ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی را قابل پیشگیری دانست و اظهار کرد: ما باید در کشور به جایی برسیم که مرگ زودرس نداشته باشیم و این یکی از رسالت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

 

ملک زاده افزود: باید گروه‌های مختلف دانشگاه در بستر فناورانه ایجاد شده قرار گیرند. در حقیقت زمانی به موفقیت می‌رسیم که بتوانیم بخش‌های بالین را به بخش‌های فناور متصل کنیم.

 

وی تصریح کرد: بخش فناور اکنون در مشهد کامل شده است و برای اولین بار این دانشگاه فرصت دارد که بسیاری از داروهای مورد نیاز مردم را که گران قیمت نیز هستند، تولید کند.

 

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مسیر هدف وزارت بهداشت جهت توسعه علمی کشور گام بر می‌دارد، گفت: این دانشگاه دارای فضای بسیار خوبی جهت توسعه بخش فناوری خود بوده و مشکل ما در دیگر دانشگاه‌ها نبود این فضا است.

 

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی تصریح کرد: با ایجاد این فضا اکنون مشهد این امکان را دارد که پژوهش‌ها و تحقیقات خود را به سمت ارتقای سلامت جامعه هدایت کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------