۸۰ درصد بالغین و کودکان ایرانی دچار کمبود ویتامین D هستند



  اخبارپزشکی,خبرهای  پزشکی, ویتامین D

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت از کمبود ویتامین D در افراد بالغ و کودکان ایرانی خبر داد و گفت: آلودگی هوا در کلان شهرها باعث شده ساکنان این شهرها آفتاب را کمتر ببینند. 

به گزارش مهر، دکتر سیدحامد برکاتی صبح یکشنبه در نشست خبری بیست و نهمین کنگره بیماری های کودکان اظهار کرد: شاخص های کاهش مرگ و میر کودکان کشورمان در سال های پس از انقلاب و به خصوص در سه، چهار سال اخیر کاهش یافته که این مساله نشان از توجه متولیان حوزه سلامت به امر سلامت کودکان است.

 

وی با اعلام اینکه قبل از انقلاب به ازای هر هزار تولد زنده ۱۴۰ مرگ و میر در کودکان زیر ۵ سال داشتیم، افزود: بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت که به تایید سازمان جهانی بهداشت و یونیسف رسیده است، این آمار به ۱۵.۱ به ازای هر هزار تولد زنده کاهش یافته است.

 

وی همچنین به آمار فوت شیرخواران زیر یک سال اشاره کرد و گفت: فوت شیرخواران زیر یک سال به ازای هر تولد زنده ۱۳ مورد مرگ و میر است که این آمار در ارتباط با نوزادان به ۹.۶ مرگ و میر به ازای هر هزار تولد زنده می رسد.

 

برکاتی با عنوان این مطلب که عمده چالش های مرگ و میر مربوط به فوت نوزادان است، افزود: بارداری های پرخطر یکی از علل مرگ و میر نوزادان تلقی می شود.

 

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت با تاکید بر انجام مراقبت های دوران بارداری اظهار داشت: خوشبختانه شاخص رشد کودکان ایرانی در مقایسه با کشورهای حاشیه خلیج فارس از وضعیت مطلوبی برخوردار است به طوری که در این بین تنها کشور کویت در این شاخص ها با ایران برابری می کند.

 

دبیر همایش بهداشت، سلامت و تکامل کودکان از برپایی ۱۰ کارگاه و همچنین پنل های مربوط به بیماری های کودکان همزمان با برگزاری بیست و نهمین کنگره بیماری های کودکان خبر داد و گفت:برنامه ملی سلامت کودکان و همچنین برنامه کشوری واکسیناسیون و چالش ها به عنوان دو پنل مورد بحث در این کنگره خواهد بود.

 

برکاتی با اعلام اینکه نزدیک به ۸۰ درصد بالغ و کودکان کشور دچار کمبود ویتامین D هستند، افزود: آلودگی هوا یکی از علل بروز ویتامین D در افراد ساکن کلان شهرهای کشور است.

 

وی در عین حال از توزیع مکمل ویتامین D توسط وزارت بهداشت برای تمام سنین افراد جامعه خبر داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------