پیش بینی رفتار میکروب های روده با مدل سازی پویا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, میکروب های روده
محققان دانشگاه ویسکانسین مدیسن با همکاری محققان دانشگاه برکلی کالیفرنیا پلتفرم جدیدی را برای پیش بینی رفتار مجموعه میکروب های روده توسعه دادند تا اولین گام موثر در درک نحوه تغییر ویژگی های اکوسیستم روده را بردارند. 

به گزارش  ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، بسیاری از تحقیقاتی که پیش از این انجام شده، به طبقه بندی میکروب های روده پرداخته اند، اما تا کنون اطلاعات ناچیزی درباره تعاملات میکروبیوم موجود در روده به دست آمده است.

 

در این تحقیقات 12 نوع باکتری موجود در روده انسان که با بروز بیماری هایی مانند دیابت، سندروم روده تحریک پذیر، بیماری کرون و سرطان کولون ارتباط دارند، انتخاب شدند. سپس هر باکتری تنها با یک گونه دیگر جفت شد و تعامل آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

 

این بررسی برای تمام حالت های ممکن با استفاده از 12 گونه باکتری انجام شد و اطلاعات مربوط به تعاملات جفتی این باکتری ها گردآوری شد. سپس این اطلاعات به همراه اطلاعات احتصاصی هریک از باکتری ها برای توسعه یک مدل پویا مورد استفاده قرار گرفت تا رفتار آن ها در یک اجتماع میکروبی با تنوع گونه ای، پیش بینی شود. بر اساس این تحقیقات، اطلاعات مربوط به تعاملات جفتی، برای پیش بینی نحوه تشکیل اجتماعات بزرگ میکروبی کافی است.

 

به گفته محققان هدف آن ها از انجام این تحقیقات درک قواعد ناظر بر حیات میکروب ها در اجتماعات بزرگ، نحوه دستیابی به پایداری و واکنش آن ها به آشفتگی است. محققان امیدوارند با مطالعه این قواعد بتوانند تعاملات بین میکروب ها را بدون انجام آزمایشات طولانی و دشوار و تنها با استفاده از ابزارهای محاسباتی، با سرعت و دقت بالا پیش بینی کنند. همچنین با استفاده از این اطلاعات می توان نحوه آسیب رساندن پاتوژن ها به اجتماعات میکروبی و نحوه مقابله با آن را نیز بررسی کرد.

 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Molecular Systems Biology منتشر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------