زنان پرمشغله در معرض ریسک بالای ابتلا به دیابت



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,زنان پرمشغله
مطالعات نشان می دهد زنانی که ۴۵ ساعت یا بیشتر در هفته کار می کنند با حدود ۷۰ درصد ریسک بالا ابتلا به دیابت در مقایسه با مردان یا زنانی که بین ۳۰ تا ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند، مواجه هستند.

به گزارش مهر، محققان اذعان می کنند مردان با ساعت کاری مشابه با چنین خطری مواجه نیستند. درحالیکه این یک مطالعه مشاهده ای است، اما محققان اذعان می کنند که زنان علاوه بر مشغله شغلی، باید تمامی مسئولیت های خانه را هم انجام دهند.

 

بعلاوه ساعات کار طولانی موجب تحریک واکنش فشار مزمن در بدن می شود که افزایش ریسک ناهنجاری های هورمونی و مقاومت انسولین را به همراه دارد.

 

جالب اینکه، طول ساعات کاری در هفته با افزایش ریسک بیماری در مردان ارتباطی ندارد.

 

«مهی گیلبرت اویمت»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز تحقیقات دانشگاه کبک کانادا، در این باره می گوید: «با در نظر گرفتن افزایش سریع و قابل توجه شیوع دیابت در سراسر جهان، شناسایی فاکتورهای پرخطر قابل اصلاح نظیر ساعات کار طولانی راهکار مهمی در بهبود پیشگیری این بیماری خواهد بود، چراکه می تواند از خود بیماری دیابت و بیماری های مرتبط با دیابت پیشگیری کند.»

 

در این مطالعه، محققان داده های سلامت ۷۰۶۵ کارگر در رده سنی ۳۵ تا ۷۴ سال را به مدت ۱۲ سال تحت نظر داشتند.

 

شرکت کنندگان براساس میزان کار هفتگی به چهار گروه تقسیم شدند: ۳۴-۱۵ ساعت؛ ۴۰-۳۵ ساعت؛ ۴۴-۴۱ ساعت؛ و ۴۵ ساعت یا بیشتر.

 

نتایج نشان داد کار بیش از حد زیاد در بین زنان با ۶۳ درصد ریسک بالا ابتلا به دیابت در بین زنان در مقایسه با مردان، عمدتا در سنین بالا، مرتبط بود.

 

برآوردهای جهانی نشان می دهد ۴۳۹ میلیون فرد بزرگسال تا سال ۲۰۳۰ با بیماری دیابت زندگی خواهند کرد. در سال ۲۰۱۵، هزینه دیابت به اقتصاد جهانی ۱.۳۱ هزار میلیارد دلار بوده است.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------