بروز سونامی «نزدیک بینی» در سنین جوانی و نوجوانی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,نزدیک بینی
عضو هیات مدیره انجمن علمی اپتومتری ایران، نسبت به بروز پدیده سونامی «نزدیک بینی» در سنین جوانی و نوجوانی به دنبال استفاده زیاد از صفحات دیجیتال در کشور، هشدار داد. 

به گزارش مهر، ابراهیم جعفرزاده روز یکشنبه در نشست خبری بیست و یکمین کنگره سراسری اپتومتری ایران که از ۲۴ تا ۲۶ مرداد ۹۷ در مرکز همایش های رازی برگزار می شود، گفت: مطالعاتی که در سطح کشور انجام شده است، نشان می دهد بیشترین علت اختلالات بینایی در کشورمان عیوب انکساری است.

 

دبیر علمی کنگره اپتومتری ایران با اشاره به اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم برای سنین ۳ تا ۶ سال در کشور، افزود: اجرای این طرح باعث شده شیوع تنبلی چشم از ۸ درصد در سال های ۶۳ و ۶۴، به کمتر از یک درصد در کشور برسد.

 

وی در عین حال از نبود طرح ملی غربالگری اختلالات بینایی در میانسالی و بزرگسالی گلایه کرد و گفت: عارضه آب مروارید و آب سیاه به عنوان دومین اختلال بینایی در افراد میانسال بیشتر شایع است. از همین رو، ضرورت دارد نسبت به انجام طرح غربالگری اختلالات بینایی در جهت پیشگیری از بیماری های چشمی و کاهش هزینه های سلامت اقدام کنیم.

 

جعفرزاده در ادامه به پدیده سونامی «نزدیک بینی» اشاره کرد و افزود: مطالعات ۱۵ سال گذشته نشان می داد که مردم ایران بیشتر گرفتار دوربینی هستند، اما مطالعات جدید حاکی از این است که عیوب انکساری به سمت نزدیک بینی در بین سنین نوجوانی و جوانی می رود.

 

وی گفت: استفاده از صفحات دیجیتال و رایانه های شخصی و...، می تواند زمینه بروز عیوب انکساری و نزدیک بینی را رقم بزند.

 

جعفرزاده با تاکید بر اینکه افراد جوان و نوجوان در کلانشهرها بیشتر گرفتار پدیده نزدیک بینی می شوند، افزود: این عارضه در بزرگسالی می تواند شبکیه چشم را دچار اختلال کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------