اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

کاهش خطر ابتلا به دیابت با طبیعت گردی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,دیابت
نتایج یک مطالعه نشان می دهد که بیرون زدن از خانه و وقت گذرانی در فضای سبز خطر ابتلا به دیابت نوع دو ، فشار خون بالا، بیماری قلبی و حتی استرس را کاهش می دهد.

 به گزارش  ایرنا از روزنامه دیلی میل، محققان دانشگاه 'ایست آنجلیا' انگلیس در این مطالعه داده های تقریبا 300 میلیون نفر را از مطالعات موجود در زمینه فواید سپری کردن اوقات در طبیعت آنالیز کردند.

 

'فضای سبز' به فضای باز و توسعه نیافته با پوشش گیاهی و همچنین فضاهای سبز شهری مانند پارک ها و گیاهان سبز خیابانی گفته می شود.

 

محققان در این مطالعه سلامت افراد با دسترسی اندک به فضاهای سبز را با افرادی مقایسه کردند که زیاد در معرض فضای سبز قرار می گیرند.

 

این مطالعه نشان داد که سپری کردن اوقات در فضای سبز خطر ابتلا به دیابت نوع دو، بیماری قلبی و عروقی، مرگ پیش از موعد و تولد زودهنگام را کاهش می دهد و موجب افزایش مدت زمان خواب می شود.

 

همچنین بر اساس نتایج این مطالعه افرادی که در مجاورت فضای سبز زندگی می کنند با کاهش فشار خون دیاستولیک، ضربان قلب و استرس مواجه بودند.

 

فشار خون دیاستولیک فشاری است که خون از درون شریان ها در بین هر ضربان قلب تخلیه می شود، یعنی زمانی که قلب به طور فعال خون را به داخل شریان ها منتقل نمی کند.

 

در حقیقت یکی از مسائل بسیار جالبی که محققان متوجه شدند این بود که قرار گرفتن در معرض فضای سبز به اندازه زیادی سطح هورمون کورتیزول - هورمون نشانگر استرس- را کاهش می دهد.

 

محققان امیدوارند که یافته های این مطالعه پزشکان را بر آن دارد که به بیماران خود توصیه کنند اوقات بیشتری را در فضاهای سبز سپری کنند.

 

به گفته محققان، صرف اوقات در فضای باز مطمئنا باعث می شود که انسان سلامتی بیشتری را احساس کند اما تا اکنون تاثیر آن برای سلامت طولانی مدت انسان بطور کامل مشخص نشده است.

 

محققان معتقدند، افرادی که در مجاورت فضای سبز زندگی می کنند ممکن است فرصت های بیشتری برای انجام فعالیت بدنی و معاشرت داشته باشند.محققان متذکر شدند که قرار گرفتن در معرض انواع مختلف باکتری های موجود در طبیعت می تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب شود.

 

التهاب، واکنش بدن به جراحت است و به اندازه زیادی با بیماری قلبی، دیابت نوع دو و فشار خون بالا ارتباط دارد.

 

محققان امیدوارند که نتایج این مطالعه بتواند مردم را وادار سازد که بیشتر از خانه بیرون بیایند تا از فواید سلامتی سپری کردن اوقات در فضای سبز بهرمند شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------