اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

هشدار درباره "خشنودی خطرناک" در روند مقابله با ایدز



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,بیماری ایدز
کارشناسان هشدار می‌دهند که "خشنودیِ خطرناک از خود " در روند مقابله با شیوع بیماری ایدز موجب بازگشت همه‌گیری این بیماری می‌شود. 

به گزارش ایسنا، گزارشی که متخصصان نوشته‌اند حاکی از این است که کاسته شدن از بودجه‌های تحقیقی درباره این بیماری در سال‌های اخیر تلاش‌ها برای یافتن روش‌های درمانی را به خطر می‌اندازد.

 

آنها نوشته‌اند که با شرایط موجود، امکان ریشه‌کنی اپیدمی این بیماری تا سال ۲۰۳۰ وجود ندارد. پیش‌تر سازمان ملل متحد این سال را به عنوان سالی که درمان ایدز پیدا شود عنوان کرده بود.

 

نویسندگان گزارش خواهان تغییر در برنامه‌های مربوط با ایدز شده است.

 

حدود ۳۷ میلیون نفر در جهان به بیماری ایدز مبتلا هستند و تخمین زده می‌شود که هر ساله یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دیگر هم به این جمع افزوده می‌شوند.

 

در سال‌های اخیر از میزان مبتلایان جدید به این بیماری کاسته شده است.

 

سازمان ملل امیدوار بود تا سال ۲۰۲۰ تعداد مبتلایان جدید در هر سال به ۵۰۰ هزار نفر کاهش یابد که گزارش جدید می‌گوید این مهم اتفاق نمی‌افتد.

 

کمیسیون لانست که این گزارش را به سرپرستی انجمن بین‌المللی ایدز نوشته، آورده است که ابتلا در میان گروه‌های حاشیه‌ای جامعه و زنان جوان در جوامع در حال توسعه بیشتر است. کسانی که راحت نمی‌توانند به دارو دست پیدا کنند.

 

آنها می‌گویند بودجه تحقیقاتی درباره این بیماری در سال‌های اخیر ثابت مانده و بیش از پنج میلیارد دلار از آنچه که سازمان ملل تعیین کرده کمتر است.

 

به گزارش بی‌بی‌سی، نویسندگان گزارش پیشنهاد داده‌اند که آزمایش ابتلا به ایدز با انواع دیگر از آزمایش‌های خون ادغام شود تا هنگام آزمایش برای بیماری‌های دیگر مبتلایان به این بیماری هم پیدا شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------