استفاده از حسگرها برای درمان سرطان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سرطان
محققان دانشگاه ام آی تی حسگر جدیدی را توسعه دادند که امکان مشاهده درون سلول های سرطانی و تشخیص واکنش این سلول ها را به انواع مختلف داروهای شیمی درمانی فراهم می کند. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی،‌این حسگر که هیدروژن پراکسید موجود در سلول های انسان را تشخیص می دهد، امکان شناسایی داروهای جدیدی را که موجب افزایش میزان هیدروژن پراکسید موجود در سلول های سرطانی می شوند، در اختیار می گذارد. افزایش این ماده درون سلول ها منجر به مرگ آن ها می شود.

 

محققان این حسگر را با استفاده از دو نوع سلول انسان آزمایش کردند که یکی از آن ها نسبت به یک داروی ردوکس موسوم به پیپرلونگومین مقاوم بوده و دیگری مقاومتی نسبت به آن نداشت. با استفاده از این حسگر جدید مشخص شد در سلول مقاوم به دارو میزان هیدروژن پراکسید تغییر نداشت اما در سلول های غیرمقاوم میزان این ماده افزایش یافت.

 

به اعتقاد محققان این حسگر جدید دارای دو کاربرد بالقوه مهم است که یکی شامل بررسی مجموعه داروها و ترکیبات موجود در بازار به منظور تشخیص میزان اثر مطلوب آن ها در افزایش هیدروژن پراکسید در سلول های سرطانی است. کاربرد بالقوه دیگر این حسگرها بررسی وضعیت بیماران قبل از دریافت چنین داروهایی است تا میزان موفقیت داروها در مقابله با تومور در بدن بیمار به درستی ارزیابی شود. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------