اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

کشف علت تب کردن نوزادان با ابزار محاسباتی پیشرفته



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, تب کردن نوزادان
محققان دانشگاه یوتا در آمریکا ابزارهای محاسباتی پیشرفته ای را توسعه دادند که قادرند دلایل ژنتیکی بروز یک بیماری کمیاب موسوم به آنسفالوپاتی صرعی نوزادان را که در اولین ماه های زندگی آغاز می شود، شناسایی کنند. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، اغلب بیماران مبتلا به این عارضه بین 4 تا 5 نوع دارو مصرف می کنند و با وجود این، یک یا چند بار در هفته تا 50 بار در روز دچار تب شدید می شوند. در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده نشود و داروهای لازم توسط بیمار مصرف نشود، منجر به ناتوانی ذهنی و مرگ زودهنگام بیماران خواهد شد.

 

در این مطالعه، محققان اطلاعات ژنتیکی 14 بیمار و والدین آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. تمام این بیماران قبلا چندین مرتبه تحت آزمایش های ژنوم قرار گرفته بودند، اما علت ژنتیکی بیماری آن ها مشخص نشده بود. اما محققان با استفاده از ابزارهای محاسباتی و الگوریتم های پیچیده توانستند اشکالات ژنتیکی عامل این بیماری را شناسایی کنند.

 

در این تحقیقات یک جهش ژنتیکی ناخواسته شناسایی شد که در 12 نفر از 14 شخص مورد مطالعه عامل اصلی بیماری محسوب می شد. همچنین در ژنوم دو بیمار دیگر تغییرات ساختاری عظیمی مشاهده شد که ژن های مرتبط با EIEE را تحت تاثیر قرار دادند. البته این ژن ها با استفاده از تکنیک های متداول آزمایش ژنوم قابل شناسایی نیستند.

 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Genomic Medicine منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------