انسولین نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, انسولین
محققان تورنتو کانادا به تازگی کشف کردند هورمون انسولین نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و قادر به مبارزه با انواع عفونت است. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، انسولین هورمونی است که توسط لوزالمعده تولید می شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم ترین منبع انرژی بدن است. تا امروز محققان بر این باور بودند که مهمترین نقش انسولین شرکت در سوخت و ساز بدن است.

 

محققان به منظور بررسی نقش انسولین در بدن، مسیرهای بیولوژیکی را بررسی کردند که توسط انسولین تحریک می شوند. نتیجه نشان داد انسولین نقش مهمی در سیستم ایمنی، به ویژه سلول های T (سلول های سرباز) دارد. محققان همچنین دریافتند ارتباط مهمی بین التهاب مزمن، اختلال در عملکرد سیستم ایمنی و مقاومت در برابر انسولین وجود دارد.

 

محققان به منظور مطالعات بیشتر از موش هایی استفاده کردند که سلول های T آنها با مهندسی ژنتیک، دیگر گیرنده انسولین نبود. این دقیقا حالتی است که بدن در صورت مقاومت نسبت به انسولین پیدا می کند.

 

نتیجه نشان داد این موش ها قادر به مبارزه با عفونت، از جمله ویروس آنفلوآنزا H1N1 نبودمحققان با استفاده از این دستاورد می توانند سیستم ایمنی را به گونه ای تحریک کنند که قادر به مبارزه با انواع عفونت و عوامل بیماری زا باشد، از طرفی این یافته پتانسیل ساخت واکسن های موثرتری را دارد.

 

نتایج این مطالعه در نشریه Cell Metabolism منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------