کاهش ریسک ابتلا به نارسایی قلبی در زنان مسن با ورزش کردن



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,نارسایی قلبی
مطالعه جدید نشان می دهد هر چقدر پیاده روی زنان میانسال و مسن بیشتر باشد، احتمال بروز نارسایی قلبی در آنها بیشتر خواهد بود.

 به گزارش مهر، نارسایی قلبی علت اصلی بستری شدن زنان ۶۵ سال به بالا در بیمارستان است.

 

محققان دانشگاه بافالو نیویورک در مطالعه خود عادات ورزشی و سلامت قلب بیش از ۱۳۷ هزار زن را از اوایل دهه ۱۹۹۰ بررسی کردند.

 

 

 

«مایکل لامونته»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این یافته بسیار مهم است چراکه اکثر افراد بزرگسال می توانند در طول روز پیاده روی انجام دهند و حتی می توانند آن را تبدیل به یک فعالیت روزمره خود کنند.»

 

مطالعه نشان می دهد درحالیکه پیاده روی بیشتر بهتر است، اما شدت ورزش فاکتور اصلی کاهش ریسک نارسایی قلبی نیست. طبق نتایج این مطالعه، میزان فعالیت و تحرک، و نه مقدار تلاش برای ورزش، برای پیشگیری از نارسایی قلبی در زنان مسن موردمطالعه لازم است.

 

 یافته های جدید دارای مفاهیم مهمی برای سلامت جامعه است چراکه پیش بینی می شود میزان جمعیت ۶۰ سال به بالا تا سال ۲۰۳۵ دو برابر شود و تعداد زنان مسن به ازای مردان ۲ به ۱ خواهد بود.

 

میانگین سنی شرکت کنندگان این مطالعه ۶۳ سال بود. تمامی این زنان خودشان در مورد نوع، طول مدت و شدت فعالیت فیزیکی شان گزارش داده و به طورمیانگین ۱۴ سال تحت نظر بودند.

 

در طول این مدت حدود ۲۵۰۰ نفر دچار نارسایی قلبی شدند.

 

نتایج نشان داد به ازای هر ۳۰ تا ۴۵ دقیقه حضور زنان در تحرک فیزیکی، ریسک نارسایی قلبی تا ۹ درصد کاهش می یابد.

 

محققان بالغ بر ۱۵۰ دقیقه پیاده روی تند در هفته را توصیه می کنند و زنانی که این میزان تحرک فیزیکی را دارند با کاهش ۳۰ درصدی نارسایی قلبی روبرو هستند.

 

 محققان توصیه می کنند تحرک فیزیکی همراه با حفظ وزن سالم بدن، فشارخون سالم، میزان کلسترول سالم و عدم استعمال سیگار همگی از موثرترین راه های حفظ سلامت قلب و پیشگیری از نارسایی قبلی در زنان و مردان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------