هوش مصنوعی مرگ ناشی از سکته قلبی را پیش بینی می کند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سکته قلبی
بررسی های موسسه فرانسیس کریک در انگلیس نشان می دهد، یک الگوریتم هوش مصنوعی به بهترین متخصص پیش بینی مرگ بیماران به دنبال وقوع سکته قلبی مبدل شده است. 

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص صحیح بیماری ها و پیش بینی تحولات آتی به یک رویه درمانی مبدل شده است و حالا بیمارستان ها و مراکز درمانی در تلاش هستند تا از این طریق دریابند کدامیک از افرادی که دچار سکته قلبی شده اند، به همین علت جان خود را از دست خواهند داد.

 

تا به امروز پزشکان با استفاده از روش ها و مدل های سنتی به دنبال پیش بینی نتیجه درمان بیماران سکته قلبی بوده اند، اما حالا قرار است روش های بهتری به این منظور به کار گرفته شود.

 

مدل هوش مصنوعی جدید که با همکاری دانشگاه لندن طراحی شده از ۲۷ متغیر مستقل به منظور پیش بینی مرگ ناشی از سکته قلبی استفاده می کند که سن و جنسیت و شرایط جسمانی و بدنی تنها برخی از آنهاست.

 

در مرحله اول اطلاعات مربوط به ۸۰ هزار بیمار به طور ناشناس جمع آوری شده و هوش مصنوعی با استفاده از اطلاعات پزشکی خود توانسته پیش بینی های لازم را انجام دهد.

 

انتظار می رود استفاده از این روش جدید به ابداع تکنیک های تازه ای برای درمان بیماران مبتلا به بیماری های قلبی بینجامد و به پزشکان برای اخذ تصمیم های بهتر و دقیق تر کمک کند. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------