اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

ژن درمانی روشی موثر برای درمان بیماری های مرگبار



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ژن درمانی
محققان دانشگاه کمبریج یک ابزار جدید ویرایش ژن توسعه دادند که قادر است بیماری های میتوکندریایی و بیماری های وراثتی را که اغلب در اثر نقص عملکرد ساختارهای سلولی تولید کننده انرژی، منجر به بروز شرایط مرگبار می شوند، درمان کند. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری اسوشیتدپرس، این فناوری جدید که دربرگیرنده اولین مجموعه ابزارهای قابل برنامه ریزی مهندسی ژنوم در بدن موجودات زنده است، یک شیوه کاربردی برای درمان بیماری ها در اختیار می گذارد و به اعتقاد محققان روزی جای روش جایگزینی میتوکندری را می گیرد.

 

این شیوه درمانی یک روش موثر برای جلوگیری از انتقال بیماری های میتوکندریایی است. در این شیوه درمانی، میتوکندری تخمک یا جنین با میتوکندری تخمک های سالم اهدایی جایگزین می شوند. اما از آنجا که اغلب بیماری های میتوکندریایی فاقد سابقه خانوادگی هستند، احتمالا این شیوه تاثیری بر کاهش موارد ابتلا به این نوع بیماری ها نخواهد داشت.

 

میتوکندری بیش از 90 درصد انرژی مورد نیاز بدن برای ادامه حیات و عملکرد اندام ها را تامین می کند.

 

محققان در آزمایشات اولیه با استفاده از این ابزار توانستند دی ان ای آسیب دیده موجود در میتوکندری موش را با دی ان ای سالم جایگزین کنند. قرار است نتایج این تحقیقات به زودی روی انسان نیز آزمایش شود.

 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Medicine منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------