کمک به سلامت جنین با واکسن آنفولانزا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,واکسن آنفولانزا
ابتلا به بیماری انفولانزا به خصوص برای زنان باردار تجربه ای بسیار ناخوشایند است و با توجه به ضرورت حفظ سلامت آنان و جنین،این افراد باید تلاش کنند تا خود را در برابر این بیماری حفظ کنند.

به گزارش فارس به نقل از لایوساینس،  علیرغم خطرات ابتلا به انفولانزا برای زنان باردار بسیاری از آنها از تزریق واکسن آنفولانزا خودداری می کنند و به عنوان مثال در آمریکا حدود ۴۹.۱ درصد از زنان مذکور این کار را انجام می دهند.

 

این در حالی است که پزشکان به این گروه از افراد توصیه می کنند که حتما واکسن آنفولانزا را تزریق کنند. آنان بر این باور هستند که سیستم ایمنی بدن در دوره بارداری تغییر می کند و به خوبی شرایط عادی کار نمی کند. لذا باید به آن کمک کرد تا با ویروس های خطرناک مقابله کند و این کار با تزریق واکسن ممکن است.

 

البته ضعف سیستم ایمنی بدن تنها مساله ای نیست که تزریق واکسن آنفولانزا را ضروری می سازد. با توجه به کاهش حجم ریه طی دوره بارداری به علت رشد تدریجی جنین، مقابله با بیماری های مرتبط با دستگاه تنفس در زنان باردار دشوارتر می شود.

 

باید توجه داشت که تب طولانی مدت به علت ابتلا به بیماری آنفولانزا هم برای مادر و هم برای جنین خطرناک است و حتی می تواند منجر به سقط جنین شود. لذا زنان باردار باید تزریق واکسن آنفولانزا را جدی بگیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------