اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تاثیر رژیم غذایی بر حفظ سلامت روده ها



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,رژیم غذایی
ما با رژیم غذایی خود، علاوه بر تغذیه خودمان، میلیاردها باکتری، ویروس و قارچ های در حال زندگی در بدن مان را که میکروبیوم روده را تشکیل می دهند نیز تغذیه می کنیم. 

به گزارش مهر، میکروبیوم های روده وظایف متعددی نظیر تجزیه مواد خوراکی که قابل هضم در بدن نیستند را انجام می دهند. عوامل مختلفی بر میکروبیوم روده تاثیر می گذارند که از آن جمله رژیم غذایی ما به عنوان یکی از اصلی ترین موارد تاثیرگذار بر سلامت روده شناخته می شود.

 

به گفته محققان، ما می توانیم با توجه به رژیم غذایی مان، در میکروبیم های روده تعادل ایجاد کرده و سلامت گوارشی خوبی داشته باشیم.

 

فیبر رژیمی حاصل از مواد غذایی مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل، حبوبات و غلات سبوس دار بهترین سوخت برای باکتری های روده تلقی می شوند. فیبر موجب ایجاد اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه می شود روده را تغذیه کرده، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشیده، و به جلوگیری از التهاب کمک کرده و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان کاهش می یابد. بنابراین، هرچقدر فیبر بیشتری مصرف کنیم، باکتری های بیشتر هضم کننده فیبر در روده مان تشکیل می شوند.

 

رژیم غذایی کم فیبر که عمدتا متشکل از مواد غذایی فرآوری شده است به معنای سوخت کمتر برای باکتری های روده بوده و در حقیقت این باکتری ها تا زمان مرگ گرسنه باقی خواهند ماند.

 

همچنین مواد خوراکی سرشار از چربی رژیمی از جمله شیر پرچرب و نوشابه های پرقند نیز با کاهش تنوع باکتریایی مرتبط هستند.

 

مواد غذایی حاوی پروبیوتیک نیز بسیار برای حفظ سلامت باکتری های روده مهم هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------