بررسی اثربخشی روغن ماهی در پیشگیری از سرطان و بیماری قلبی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,روغن ماهی
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مکمل‌های ویتامین D و روغن ماهی در پیشگیری از سرطان و بیماری قلبی اثربخش نیستند. 

به گزارش ایسنا، در سال‌های اخیر بسیاری از مردم آمریکا بر اساس نتایج مطالعاتی که حاکی از ارتباط مصرف ویتامین D با کاهش خطر ابتلا به سرطان و دیگر بیماری‌ها و تاثیر مثبت مصرف ماهی در کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی بوده از مکمل‌های حاوی این دو ترکیب مصرف کرده‌اند.

 

اکنون گروهی از متخصصان آمریکایی به بررسی تاثیر ویتامین D و روغن ماهی در بزرگسالان پرداخته‌اند که مشخص شد مکمل‌های حاوی این دو ترکیب میزان ابتلا به سرطان را در بزرگسالان سالمی که مشکل جسمی ندارند، کاهش نمی‌دهد. همچنین این مکمل‌ها در پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی از جمله حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها اثربخشی لازم را ندارند.

 

به گزارش نیویورک تایمز، با این حال برخی از یافته‌های بدست آمده در بررسی دیگری مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد احتمال مرگ ناشی از بیماری سرطان در افراد مبتلایی که حداقل دو سال از ویتامین D مصرف کرده‌اند، کاهش پیدا می‌کند. همچنین در برخی مطالعات موارد حمله قلبی در بیمارانی که از روغن ماهی مصرف می‌کنند کمتر بوده است. با این حال وجود این ویتامین برای جذب کلسیم و سایر عملکردهای بدن ضروری است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------