اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تولید لنزهای چشمی برای مبتلایان به دیابت و پیرچشمی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, لنزهای چشمی
شرکت وریلی که چندی قبل موفق به تولید لنزهای تماسی چشمی برای اندازه گیری مقدار قند خون شده بود، حالا انواع دیگری از این لنزها را تولید کرده است. 

به گزارش مهر به نقل از انگجت، لنز یادشده با اندازه گیری گلوکز موجود در اشک چشم به افراد کمک می کند تا از وضعیت ابتلای خود به بیماری دیابت مطلع شوند.

 

البته باید توجه داشت که محاسبه قند خون بدین شیوه از دقت کامل و بالایی برخوردار نیست و نمی تواند جایگزین دیگر روش های موجود برای درمان و مداوای دیابت شود.

 

حالا این شرکت دو لنز تماسی دیگر با قابلیت های متفاوت تولید کرده است. یکی از این لنزهای هوشمند مجهز به حسگرهایی برای تشخیص پیرچشمی است که بیشتر در افراد میان سال و کهنسال رخ می دهد و لنز دیگر که به جای قراردادن بر روی چشم در درون آن نصب می شود می تواند به بهبود دید چشم پس از انجام عمل جراحی آب مروارید کمک کند.

 

وریلی می گوید به دنبال ابداع فناوری خاصی به منظور مدیریت درمان افراد مبتلا به دیابت هم هست که در قالب آن لنزهای هوشمندی برای ردگیری لحظه به لحظه شرایط این نوع افراد تولید خواهند شد.

  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------