افزایش تعرفه هتلینگ بیمارستان‌ها در انتظار تصمیم دولت



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سیدحسن هاشمی
وزیر بهداشت ضمن اشاره به سرانجام درخواست ارایه شده به دولت برای افزایش تعرفه‌های پزشکی در نیمه دوم امسال، گفت: برای تعرفه‌های ۹۸ نیز حداقل انتظارمان این است که هزینه تمام شده در سال ۹۷ به علاوه نرخ تورم در سال ۹۸ به صورت دقیق دیده و محاسبه شود.

 دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌ درباره سرانجام افزایش تعرفه‌ها در نیمه دوم سال ۹۷، گفت: با توجه به تغییراتی که در بازار اتفاق افتاد و به دنبال افزایش هزینه‌های مراکز درمانی، شورای عالی بیمه مصوبه‌ای برای همه بخش‌ها اعم از دولتی، خیریه‌ها و خصوصی داشت که بر اساس آن قرار شد به تعرفه‌های فعلی ۵.۵ درصد اضافه شود.

 

وی افزود: با توجه به اینکه رشد دستمزد صفر بوده، تغییری نکرده و هیچ افزایشی نداشته است، اگر در این زمینه مصرّند و نمی‌خواهند به دستمزدها رقمی را اضافه کنند، حداقل در بخش هتلینگ که شامل تهیه ارزاق، ایاب‌وذهاب و خدماتی است که به صورت سرپایی برای بیماران انجام می‌شود، ۵.۵ درصد اضافه شود. در حال حاضر منتظریم تا هیات وزیران در این زمینه تصمیم بگیرد.

 

هاشمی با بیان اینکه در عین حال برای سال آینده هم قبل از اینکه بودجه تقدیم مجلس شود، شورای‌عالی بیمه نظرش را درباره تعرفه‌ها اعلام خواهد کرد، افزود: این موضوع در دستور کار جلسه بعدی شورای عالی بیمه قرار دارد که تعرفه‌های سال ۹۸ را با کمک نظام پزشکی و همچنین سازمان برنامه و بودجه، بیمه‌ها و وزارت اقتصاد تقدیم دولت کند.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه کارشناسان روی تعرفه‌های سال آینده کار می‌کنند، اظهار کرد: حداقل انتظارمان این است که در تعرفه‌های سال آینده، هزینه تمام شده در سال ۹۷ به علاوه نرخ تورم در سال ۹۸ به صورت دقیق دیده و محاسبه شود. در غیر این صورت این بخش آسیب جدی خواهد دید. بنابراین انتظار این است که شورای‌عالی بیمه جز به منطق اقتصادی در این حوره به نکته دیگری توجه نکند. در عین حال کمک هم کنند که بیمه‌ها بتوانند این بار را بردارند و این کمک هم باید از طریق بودجه انجام شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------