اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

چاقی موجب کوتاهی طول عمر می شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, چاقی
مطالعه وزن و طول عمر بیش از 6000 نفر به مدت 4 سال این نظریه را تقویت می کند که اضافه وزن موجب مرگ زودهنگام می شود. 

به گزارش مهر، محققان دانشگاه بوستون عنوان می کنند چاقی با ۲۷ درصد احتمال افزایش مرگ در طول مدت مطالعه مرتبط بود. افراد چاق با شاخص توده بدنی بین ۳۰ تا ۳۴ در این مطالعه مدنظر بودند.

 

«چینگ تی لیو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ریسک مرگ در جوانی در افراد بسیار چاق یعنی با شاخص توده بدنی ۳۵ تا ۳۹ بیشتر است. افراد در این گروه وزنی در مقایسه با افراد دارای وزن نرمال، دو برابر بیشتر با احتمال مرگ در طول این دوره ۲۴ ساله روبرو بودند.»

 

نتایج همچنین نشان داد میزان طول عمر افراد دارای اضافه وزن تقریبا مشابه با افراد دارای وزن نرمال است.

 

مطالعات قبلی نشان داده اند کاهش ابتلا به بیماری از طریق بهبود رژیم غذایی و میزان فعالیت بدنی در بین افراد چاق و دارای اضافه وزن امکان پذیر است.

 

محققان در مطالعه ۲۴ ساله بر حدود ۶۲۰۰ شرکت کننده مشاهده کردند بیش از نیمی از گروه (۵۶ درصد) تا پایان سال ۲۰۱۴ درگذشتند. محققان دریافتند چاق بودن تاثیر قابل توجهی بر ریسک مرگ زودهنگام دارد.

 

محققان دریافتند چاق بودن با ۳۱ درصد ریسک بالاتر مرگ در طول این مدت مرتبط است، درحالیکه چاقی بیش از حد ریسک مرگ را تا حدود ۲.۴ برابر افراد غیرسیگاری با وزن نرمال افزایش می دهد.

 

محققان عنوان می کنند ظاهرا تمامی این تاثیرات در مردان شدیدتر از زنان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------