بیماری قلبی در کمین کودکانی که تغذیه نامناسب دارند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, بیماری قلبی
رئیس انجمن قلب و عروق ایران، گفت: تغذیه نامناسب کودکان باعث می‌شود در دراز مدت این افراد به بیماری قلبی مبتلا شوند لذا توصیه می‌شود از مصرف بی‌رویه قند و چربی پرهیز شود. 

به گزارش مهر، فریدون نوحی، در نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی قلب ایران و اروپا، اظهار داشت: علت اصلی مرگ در کشور بیماری قلب و عروق است و این موضوع در تمام دنیا مشاهده می‌شود. موضوع درمان بیماری‌های مادرزادی از طریق روش‌های غیر جراحی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

وی گفت: در گذشته این درمان‌ها از روش‌های جراحی انجام می‌شد، این کنگره برای پزشکان جوانی که از ۲۰ کشور مهم دنیا شرکت می‌کنند جنبه آموزشی دارد.

 

نوحی با بیان اینکه آموزش‌های به صورت زنده و عملی ارایه خواهد شد گفت: توانمندی‌های کشور در معرض دید و نگاه پزشکان سایر کشورها قرار خواهد گرفت. تعداد شرکت‌کنندگان بیش از ۶۰۰ نفر بوده و در حاشیه این کنگره، تصویربرداری اختصاصی از قلب جنین و موضوعات پرستاری مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: در تمام دنیا علت اصلی مرگ‌ومیر بیماری قلب و عروقی است و در کشور ما آمار مقداری بالاتر است به دلیل اینکه فاکتورهای خطر مثل بالا بودن چربی خون، بی‌تحرکی‌ و عوامل ژنتیکی مؤثر خواهد بود که مجموع این عوامل باعث بالاتر بودن آمار ما است و بیش از ۴۰درصد از مرگ‌ومیرها را به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی است.

 

نوحی ادامه داد: بیش از ۲۰ کشور در این کنگره حضور دارند، این کنگره بر پایه ارائه پنل‌های کیس‌های زنده برگزار خواهد شد.

 

رئیس انجمن قلب و عروق ایران، تصریح کرد: کنگره از تاریخ ۱۴ لغایت ۱۷ آذر ۹۷ در محل بیمارستان فوق تخصصی رضوی با همکاری آستان قدس برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مشکلی در زمینه تجهیزات پزشکی نداریم و تحریم‌ها اثری بر درمان بیماری قلب و عروق نگذاشته‌اند، گفت: انجام درمان بدون تجهیزات و وسایل مناسب امکان‌پذیر نیست، در گذشته سوراخ بین دو بطن به وسیله جراحی انجام می‌شد اما اکنون بدون جراحی و با استفاده از وسایل انجام می‌شود.

 

نوحی گفت: اکثر خدمات پیچیده قلب و عروق تحت پوشش بیمه هستند و برخی از خدمات را بیمه‌ها پوشش نمی‌دهند اما طرح تحول سلامت این اختیار را به دانشگاه علوم پزشکی داده تا به این بیماران کمک کنند، این خدمات عموما کارهای بسیار گران قیمتی هستند.

 

وی افزود: اکثر مشکل بیماران در درمان‌های پرهزینه نیز حل خواهد شد.

 

رئیس انجمن قلب و عروق ایران گفت: حدود ۱۰ درصد از جمعیت دیابت ۲۰ درصد فشار خون دارند اما در بیماری‌های قلبی عروقی مطالعه گران و وسیعی لازم است تا آمار دقیق مبتلایان بررسی شود اما به طور کلی ۵ تا ۸ درصد مردم به بیماری قلبی و عروقی مبتلا هستند.

 

وی عنوان کرد: تاکنون بیش از ۴۰هزار بیمار سکته قلبی خدمات درمانی سکته‌های قلبی را دریافت کرده‌اند که این رقم بی‌نظیر است.

 

نوحی گفت: این کنگره‌ قرار است سالانه در مشهد مقدس ادامه پیدا کند، روز به روز اعمال جراحی به سوی اعمال غیر جراحی کشیده می‌شود این موضوع نشان‌دهنده پیشرفت درمان این بیماری‌ها است.

 

وی درخصوص تأثیر امواج موبایل بر سلامت کودکان، گفت: باید به طور طبیعی استفاده موبایل در کودکان پرهیز شود به دلیل اینکه ممکن است این امواج اثرات منفی بر سلامت کودک داشته باشد.

 

رئیس انجمن قلب و عروق ایران افزود: چربی‌های گیاهی از چربی‌های حیوانی بهتر هستند اما روغن پالم به دلیل بالا بودن درصد اشباع بسیار مضر است، برخی محققان اعلام کردند مصرف لبنیات فرآوری نشده برای سلامت بدن مفید هستند اما این تحقیقات نیازمند زمان است.

 

نوحی گفت: شرکت‌ها در زمینه تولید علم اثرگذار هستند اما گاهی این اثرات هدایت شده هستند. این یک بحث کلی است که همیشه بوده و ادامه خواهد داشت.

 

وی گفت: تغذیه نامناسب کودکان باعث می‌شود در دراز مدت این افراد به بیماری قلبی مبتلا شوند لذا توصیه می‌شود از مصرف بی‌رویه قند و چربی پرهیز شود.

 

رئیس انجمن قلب و عروق ایران، درخصوص تعرفه‌های پزشکان گفت: وقتی به هر دلیلی اتفاقی رخ می‌دهد باید تناسب رعایت شود اما اینکه تعیین تعرفه چگونه خواهد بود به نظرات هیأت وزیران و شورای عالی بیمه بستگی دارد اما در این شرایط جامعه پزشکی وفاداری خود را به مردم ثابت کرد و حتی برخی درمان‌ها در بیمارستان خصوصی ارزان‌تر ارائه شد.

 

نوحی درباره تعرفه‌های پزشکی گفت: وقتی به هر دلیلی اتفاقی رخ می‌دهد باید تناسب رعایت شود اما اینکه تعیین تعرفه چگونه خواهد بود به نظرات هیأت وزیران و شورای عالی بیمه بستگی دارد اما در این شرایط جامعه پزشکی وفاداری خود را به مردم ثابت کرد و حتی برخی درمان‌ها در بیمارستان خصوصی ارزان‌تر ارائه شد.

 

حجت مرتضاییان عضو هیأت مدیره انجمن قلب و عروق کودکان در ادامه این نشست خبری گفت: پیش‌بینی می‌شود در هر ۱۰۰۰ تولد زنده ۸ نفر مبتلا به بیماری مادرزادی قلبی باشند.

 

وی گفت: فراوانی بیماری مادرزادی قلبی شایع است به طوری‌که می‌توان گفت یک درصد تولدها با بیماری قلبی مادرزادی مبتلا هستند.

 

مرتضاییان افزود: لازم است در زمینه این بیماری تشخیص و درمان به موقع انجام شود.

 

عضو هیأت مدیره انجمن قلب و عروق کودکان بیماری مادرزادی قلبی از طیف وسیعی برخوردار هستند گفت: با تشخیص به موقع می‌توان بیماری را درمان کرد، در طیف شدید درمان پیچیده‌تر است که برای درمان این بیماری‌ها به مجموعه از متخصصان نیاز است.

 

وی افزود: در بخشی از درمان‌ها به استاندارهای اروپایی نزدیک هستیم اما در بخش دیگر با نقاط ضعفی روبه‌رو هستیم که امیدواریم با تلاش متخصصان به این استانداردها برسیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------