وزیر بهداشت: تحریم کشوری با حداقل 15 همسایه یک شوخی است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,سید حسن قاضی‌زاده
وزیر امور خارجه آمریکا و رئیس جمهور این کشور دنبال فریب افکار عمومی هستند، من بارها گفته‌ام در قرن ۲۱ صحبت از تحریم شوخی‌ای بیش نیست آن هم برای کشوری که حداقل از ۱۵ همسایه برخوردار است. 

به گزارش فارس، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم رونمایی از ۶ محصول دانش‌بنیان اظهارداشت: مسئولان آمریکایی اعلام می‌کنند که در زمینه دارویی ما هیچگونه تحریمی را اعمال نکرده‌ایم اما در طول یک ماه گذشته هیچ شرکت دارویی این امکان را نداشته است که بتواند تبادل مالی با سایر کشورها داشته باشد.

 

وی افزود: وزیر امور خارجه آمریکا و رئیس جمهور این کشور دنبال فریب افکار عمومی هستند، من بارها گفته‌ام در قرن ۲۱ صحبت از تحریم شوخی‌ای بیش نیست آن هم برای کشوری که حداقل از ۱۵ همسایه برخوردار است.

 

وزیر بهداشت افزود: از تحریم و جنگ هیچ انسانی استقبال نمی‌کند به غیر افکار مریض و بیمار که متأسفانه امروز همه با هم در یک مکان جمع شده‌اند.

 

وی گفت: اگر بخواهیم با تحریم‌ها مقابله کنیم باید از فرصت تحریم‌ها استفاده کنیم و این فرصتی است که این اجبار را برای همه ما ایجاد می‌کند که آنهایی که مصرف کننده هستند حتماً از محصولات داخلی استقبال و حمایت کنند و مطمئن باشند که ما اجازه نمی‌دهیم محصولی وارد بازار شود که استانداردهای کافی را نداشته باشد.

 

هاشمی تصریح کرد: خانواده‌های مردم جامعه مانند اعضای خانواده ما هستند بنابراین در مورد کیفیت باید از اطمینان کافی برخوردار باشند. در برخی مواقع به ما فشار می‌آورند و ما را به طرفداری از واردات متهم می‌کنند اما اگر این موضوع نیز وجود داشته باشد به این دلیل است که فکر می‌کنیم باید جنس و محصول و صنعت مرغوبی را در حوزه پزشکی در اختیار مردم قرار دهیم به دلیل اینکه مردم ما را امین خود می‌دانند.

 

وزیر بهداشت ادامه داد: در مواردی که محصولاتی را تائید می‌کنیم مردم مطمئن باشند که استفاده و بهره‌برداری از آن محصول برای مصرف کننده از ضمانت‌های سلامت کافی برخوردار است بنابراین مردم باید تلاش کنند از محصولات داخلی استفاده کنند و افرادی که تولید کننده هستند نباید از این فرصت سو‌ء استفاده کنند و باید تلاش کنند تا اعتماد از دست رفته را برگردانند و یک سرمایه اجتماعی را برای محصولات خود ایجاد کنند.

 

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان باید به ارتقاء کیفیت و رعایت انصاف در قیمت‌گذاری توجه ویژه داشته باشند.

 

وزیر بهداشت گفت: ما مانند گذشته در مقابل تحریم‌ها خواهیم ایستاد همچنان که مشخص شد هیچ خبری از وجود ضعف مردم ایران در برابر فشار قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا وجود ندارد.

 

هاشمی گفت: راه مقابله با زیاده‌خواهی و تهدیدهای انجام شده تلاش و طی کردن مسیر علم است احترام به علم و عالم و تجربه بشری و خودبزرگ بینی استفاده از دانش دنیا و تولید محصولات بومی و داخلی و حمایت از این محصولات می‌تواند راه مقابله با تحریم‌ها را هموار کند که بخش اصلای این حمایت‌ها بر عهده دولت است.

 

وزیر بهداشت گفت: در بخش قانونگذاری نهایت حمایت انجام شده اما در موضوع اجرا ضعف‌هایی وجود دارد که این موضوع نیز به واردکنندگان مربوط است، عده‌ای در ابتدای کار محصولات خوب با قیمت مناسبی را وارد بازار می‌کنند اما به محض استقبال مشتریان برخی تخلف می‌کنند که این موضوع باعث آسیب خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------