رژیم‌ غذایی ناسالم عامل یک پنجمِ مرگ‌ومیرهای جهانی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد رژیم‌ غذایی ناسالم از عوامل اصلی بیماری در جهان به حساب می‌آید و یک پنجم از موارد مرگ و میرها از آن ناشی می‌شود. 

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده‌ است که نوع غذای مصرفی عامل به خطر افتادن سلامت بدن و ابتلا به بیماری‌هاست و از دولت‌ها درخواست شده تا برای بهبود عادات غذایی مردم اقدامات بیشتری انجام دهند.

 

به گفته کارشناسان، مصرف غذای ناسالم یا کمبود مواد غذایی سالم به بحران و گسترش سوء تغذیه دامن می‌زند.

 

"جسیکا فانزو" از نویسندگان ارشد این مطالعه از دانشگاه جانز هاپکینز گفت: رژیم‌ غذایی یکی از فاکتورهای اصلی خطرزا در ابتلا به بیماری و همچنین مرگ و میر مردم سراسر جهان است که تاثیر آن از آلودگی هوا و استعمال دخانیات نیز بیشتر است. همچنین، نداشتن اطلاعات کافی و عدم توانایی در تامین مواد مغذی از جمله فاکتورهایی هستند که در دنبال کردن رژیم‌های غذایی ناسالم موثرند.

 

متخصصان در این بررسی به مطالعه روی ۱۹۴ کشور پرداخته و دریافتند که سوء تغذیه در سال هزینه‌ای ۳.۵ تریلیون دلاری به جهان تحمیل می‌کند. درحالیکه هزینه ناشی از اضافه وزن و چاقی سالانه ۵۰۰ میلیارد دلار است.

 

در هر کشوری انواع مختلفی از سوء تغذیه مشاهده می‌شود که از آن جمله می‌توان به کودکان مبتلا به کم‌خونی، کودکانی با قد کوتاه یا زنان مبتلا به اضافه وزن که به دلیل رژیم غذایی ناسالم دچار سوء تغذیه هستند اشاره کرد. همچنین بر اساس این گزارش میزان چاقی در میان نوجوانان رو به افزایش است.

 

به گزارش ژاپن تودی، بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر کشورها در تحقق اهداف جهانی مرتبط با تغذیه از جمله چاقی در افراد بزرگسال،‌ دیابت، کم‌خونی و سلامت کودک تا سال ۲۰۲۵ موفق نخواهند بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------