اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

افزایش بیماری‌های ریوی به دلیل تشدید آلودگی هوا و آنفلوآنزا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,بیماری قلبی
بخش های اورژانس بیمارستان های انگلیس از افزایش تقریبا دو برابری مراجعان مبتلا به بیماری های ریوی در دهه اخیر به دلیل شیوع فزاینده آنفلوآنزای شدید و افزایش آلودگی هوا خبر دادند. 

به گزارش ایسنا، در عین حال کمبود متخصصان ریه به این معنی است که خدمات می توانند ناقص صورت گرفته و برخی تیم های بخش بیماران تنفسی نیز بیش از حد درگیر شوند. 

 

این رشد روزافزون در حال اضافه کردن فشاری قابل توجه به بیمارستان ها به خصوص در ماه های زمستان بوده و درخواست ها را برای اتخاذ استراتژی ملی جدید به منظور مقابله با مشکلی که به اقتصاد انگلیس ۱۱ میلیارد پوند ضرر وارد کرده، برانگیخته است.

 

بررسی داده ها نشان می دهد سال گذشته ۹۱۳ هزار و ۶۴۶ نفر به دلیل بیماری های ریوی از جمله ذات‌الریه، آنفلوآنزا، بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) و آسم به بخش های اورژانس بیمارستان های انگلیس مراجعه کرده اند که نسبت به سال ۲۰۱۱ افزایش تقریبا دو برابری داشته است.

 

هم چنین برخی داده ها از دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی نشان می دهد ۳۲ هزار و ۴۹۲ مراجعه ناشی از مشکلات تنفسی به بخش اورژانس بیمارستان های انگلیس صورت گرفته است که بیش از سه برابر ۲۰ دلیل رایج دیگر مراجعه به این بخش است.

 

این یافته ها باعث تشدید نگرانی ها در مورد سلامت عمومی در انگلیس که با شیوع آنفلوآنزا در زمستان به خطر می‌افتد و نیز نسبت به توانایی سرویس سلامت همگانی این کشور برای مقابله با آن شده است. چرا که یافته ها حاکی از آن است که در فصل زمستان افراد مبتلا به بیماری های تنفسی ۶۲ درصد بیشتر نسبت به دیگر فصل ها می‌میرند.

 

یک متخخص ریه در این ارتباط می گوید: سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) تقریبا هر زمستان برای مقابله با موج افراد مبتلا به بیماری های ریوی که به اورژانس ها مراجعه می کنند دچار مشکل می شود. 

 

وی با تاکید بر این که دولت انگلیس اقدامات کافی برای مقابله با این مشکل صورت نداده است، افزود: این افزایش تا حدودی قابل پیش بینی است، زیرا آب و هوای سرد می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف و افراد را مستعد ابتلا به ویروس هایی که در  گردش هستند، کند.

 

متخصصان ریه عوامل متعددی را برای افزایش بیماری های ریوی و مراجعه به بخش اورژانس بیمارستان ها تعیین کرده‌اند که از این میان می توان به افزایش تعداد سالخوردگانی که به دلیل بیماری های ریوی یا دیگر مشکلات سلامت ضعیف می شوند، افزایش بیماری های ریوی به دلیل آلودگی هوای داخل و خارج از خانه و افزایش توان سویه های مختلف ویروس آنفلوآنزا و دیگر ویروس ها در فصل زمستان اشاره کرد.

 

هم چنین فقدان سرمایه گذاری در درمان های پیشگیرانه که از بیماری های ریوی و نیاز به بستری شدن بیماران ریوی جلوگیری می کند در این امر موثر است و علاوه بر آن جامعه خواستار افزایش واکسیناسیون آنفلوآنزا به ویژه برای گروه های آسیب پذیر شده است. نیاز به برنامه ای ملی برای تشخیص زودهنگام بیماری های تنفسی مختلف و انجام درمان های خود مراقبتی نیز در انگلیس احساس می شود.

 

هم چنین می توان کمبود بودجه و متخصصان را در این بخش از عوامل دیگر دانست. به طوری که سال گذشته از هر ۱۰ بیمارستان در انگلیس چهار بیمارستان با کمبود حداقل یک مشاور امور تنفسی مواجه بود. در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز دولت انگلیس حدود ۲۸ میلیون پوند صرف تحقیق در مورد مشکلات تنفسی کرد که این بودجه نصف بودجه صرف شده برای تحقیق در مورد بیماری های قلبی-عروقی و یک سوم بودجه صرف شده برای تحقیق در زمینه سرطان بود.

 

به گزارش گاردین، در صورتی که بودجه خیریه ها نیز مورد بررسی قرار بگیرد، این شکاف بیشتر نیز خواهد شد. چرا که تنها دو درصد از بودجه خیریه ها صرف بیماری های تنفسی می شود. این در حالی است که  ۱۰ درصد از بودجه خیریه ها صرف بیماری های قلبی-عروقی و  ۳۰ درصد از بودجه خیریه ها نیز صرف سرطان می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------