مضرات "آب ویتامینه"



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,آب ویتامینه آبمیوه
آب ویتامینه از جمله نوشیدنی‌هایی است که شرکت‌های تولیدکننده، آن را به عنوان محصولی سالم معرفی می‌کنند اما آیا این نوشیدنی واقعا برای بدن مفید است؟ 

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد ادعاهایی که در مورد فوائد مصرف آب ویتامینه برای بدن وجود دارد بر مبنای شواهد علمی نیستند و این محصول به بهبود سلامت عمومی کمک نمی‌کند. اغلب در تبلیغات این محصول به تاثیر آن در افزایش قدرت تمرکز و انرژی در کنار دیگر خواص آن اشاره می‌شود.

 

این نوشیدنی حاوی مواد قندی افزودنی است و در یک بطری از آن ۱۲۰ کالری و ۳۲ گرم ماده قندی وجود دارد. درحالیکه نوع قند مصرفی در این نوشیدنی در هر کشوری مختلف است، یک نوع از آب ویتامینه تولیدی در آمریکا حاوی فروکتوز کریستالی است که ترکیب مضری به حساب می‌آید.

 

به گفته کارشناسان زیاده‌روی در مصرف فروکتوز موجب افزایش سطح کلسترول خون، تری‌گلیسیرید، فشار خون، مقاومت انسولین، انباشت چربی و بیماری کبد چرب می‌شود.

 

علاوه بر این زیاده‌روی در مصرف برخی از مواد مغذی همچون ویتامین A و E مضر است. مصرف بیش از ۲۵ تا ۵۰ درصد از میزان توصیه شده این ویتامین‌ها خطر بروز مشکلات جسمی را افزایش می‌دهد. از آنجاییکه این ویتامین‌ها از طریق ادرار دفع نمی‌شوند مقدار مازاد آن در بافت‌های بدن انباشته می‌شود و به بروز مشکلات جسمی می‌انجامد.

 

به گزارش مدیکال دیلی، کارشناسان معتقدند بهتراست جبران کمبود مواد مغذی بدن از طریق رژیم‌های غذایی سالم انجام شده و در موارد حاد پس از مشورت با پزشک مکمل‌های خوراکی مصرف شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------