کاهش مرگ‌ومیر با پروتئین‌های جایگزین گوشت گاو



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,پروتئین‌
بررسی‌ها نشان می‌دهد متعادل ساختن مصرف پروتئین با منابع جایگزین می‌تواند از مرگ و میرهای مرتبط با رژیم غذایی بکاهد. 

به گزارش ایسنا، جایگزین کردن گوشت گاو با دیگر منابع پروتئینی می‌تواند از مرگ و میر میلیون‌ها انسان در سراسر جهان که بر اثر نوع رژیم غذایی جان خود را از دست می‌دهند جلوگیری کند و از انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز به میزان قابل توجهی بکاهد.

 

بررسی متخصصان انگلیسی حاکی از آن است که متوازن کردن مصرف گوشت و جایگزین کردن آن با منابع جایگزین پروتئینی می تواند با فوائد قابل توجهی برای سلامت و محیط زیست همراه باشد. همچنین صنایع پایدار غذایی و زندگی سالم بشر از طریق نوآوری‌های بیشتر در ارائه پروتئین‌های جایگزین، تولید دام و الگوهای مصرف مناسب‌تر امکان‌پذیر است. 

 

بررسی‌ انجام شده نشان می‌دهد برای ارتقای سلامت بشر خودداری از مصرف گوشت گاو و جایگزین کردن آن با دیگر منابع پروتئینی می تواند میزان مرگ و میر ناشی از رژیم غذایی را در سراسر جهان به میزان ۲.۴ درصد کاهش دهد و این رقم در کشورهایی با میزان درآمد بالا و متوسط حدود پنج درصد است.

 

پروتئین بدون چربی به منابع پروتئینی با میزان چربی پایین همچون گوشت مرغ، تخم‌مرغ، برخی از انواع ماهی‌ها، پنیر، شیر و خوراکی‌های دیگر اشاره دارد که می‌توانند از جایگزین‌های مناسب برای گوشت گاو باشند.

 

به گزارش ان‌دی تی‌وی، همچنین افزایش تقاضا در مصرف پروتئین می‌تواند فشار فزاینده‌ای را به محیط‌ زیست وارد کند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------